• Anonym (Jackass)

Förd bakom ljuset

Min kille fixade jobb till min dotter. De träffades således varje dag, åkte runt i tjänstebil och lärde känna varandra väl och blev förtroliga. Jag o han hade varit ett par i ca 3 månader och var nykära. Han blev kär i mig vid första ögonkastet. Han tycker jag är det bästa som hänt honom. Vi träffades oftast bara på helgerna, eftersom jag precis skilt mig o flyttat.

Min 21-åriga dotter har dålig självkänsla och således inga vänner. Hon fick förtroende för honom som är 59 år. Han brukade klappa om henne , krama henne och ge komplimanger för att få henne glad. Det hela spårade ur när hon en dag sa att hon var kär i honom.
    Det tog en vecka, sedan inledde de ett förhållande . De träffades ibland hemma hos honom efter jobbet, eller när hon skulle övningsköra med honom. De har aldrig haft samlag, eftersom han har problem med potensen. Däremot har de legat o kramats sensuellt och han har försökt tillfredsställa henne med petting.
    Skrivit kärleksfullt till henne osv. 
    Dottern berättade för mig till slut, efter flera månader. Nu är han ångerfull o fattar inte själv varför han gjorde det. Förmodligen för att han blev smickrad att en ung tjej vill ha honom. Och att vi träffades för sällan. Nu gör han allt för att jag ska få tillit igen, genom att låta mig läsa hans chattar med andra osv.
    Min första reaktion var förstås att lämna honom. Men när jag träffar honom för att konfrontera honom, så faller jag alltid för hans charm. Jag åtrår honom fortfarande.
    Hur ska jag gå vidare? Kan man lita på en sån man?
  • Svar på tråden Förd bakom ljuset
  • Anonym (Jösses)

Herregud säger jag bara! Nej, du kan aldrig lita på honom eller din vuxna dotter igen. Vilken hemsk upplevelse, stackars dig 🥺

• Anonym (o)

Beklagar verkligen.

Jag förstår inte. Är du inte äcklad över vetskapen vad han hållit på med med din dotter? Den borde väl räcka? Och hur har du tänkt dig framtiden bli med din dotter om ni fortsätter? Vad är det här för människa ni råkat ut för? 

Om du inte klarar av det själv hade jag sökt terapi pronto för att bli av med han (komma över han och vad som hänt och få ut han ur era liv för alltid). 

• Anonym (W)

Så det slog inte dig att han ville vara med dig för att nå fram till din21 åriga dotter. Det här är inte slump, kan bero på att din dotter har det svårt men HAN å andra sidan är/var helt medveten om sina handlingar.
    Vet du, jag har själv två döttrar (tonåringar alltså)och för att jag vet att tyvärr finns det äckliga män har bestämt mig att inte ha en man hemma hos oss. 
    Jag försöker tänka att det finns flera goda män och att jag kanske överdriver men sedan kommer ett sådant inlägg som påminner mig om att det är så svårt att hitta en bra/sund man och att det inte är värt risken.

• Anonym (Kim)

Lyft på hatten och gå vidare. Hur fan tänkte de? Båda två faktiskt. Dottern är 21 således vuxen och bör ha styr på moralkompassen och vad som är rätt och fel. Sådant händer bara inte. De boostade varandra och får fortsätta att göra det. Du ska kliva åt sidan. Kan snudd på garantera att han inte haft ett dugg problem med potensen. Så det är faktiskt inget förmildrande om de inte haft omslutande sex eller inte. De båda har valt att vara intima. Ta mig tusan bara tanken är stenfel om han tänkte ha en relation med dig. Jättefel! Borsta  upp dem båda två. Hon är din dotter men ska veta hut och ska bete sig. Du har all rätt att vara seg, ledsen, förbannad, sviken och äcklig. Å mer därtill. 

• Anonym (Egen erfarenhet)

Jag känner igen mig i din dotters situation då jag när jag var 16-17 år anförtrodde mig en person som var 50 år äldre än mig. Det är en stor åldersskillnad men jag befann mig då i en lika utsatt situation som din dotter utan vänner och svårigheter att etablera mig. Personen var en bekant till en i familjen så det föll sig naturligt på det sättet. Personen kom och hämtade mig efter skolan och jag besökte personen på mina håltimmar. Personen blev väldigt viktig för mig på många sätt och det utvecklades till nära vänskap och sen vidare till ett typ av förhållande av fysiskt umgänge men utan något sexuellt. 

Personen var även delaktig i att skjutsa mig och min mamma till olika ställen så även de fick en nära kontakt och tillslut förstod vi allihopa att han hoppades på att få etablera en djupare relation med henne.

Drygt ett år senare bröts kontakten. 

Denna man hade utnyttjat min sköra situation och försökt nästla sig in och bli en ny typ av fadersgestalt.

Jag förstår därför mycket väl att du är i konflikt i hur du ska göra.

Du skriver att han har en charm och kanske också en typ av karisma som du inte kan säga nej till. Det hade denna man också. Jag drogs dit som en magnet för att han besatte mina tankar. Lite som att vara drogad.

Det är så typiskt för dessa manipulerande människor. De förblindar omgivningen som gör att man inte tar vissa varningssignaler på riktigt. Dessa människor är duktiga på att låtsas vara ångerfulla och framställa sig själva som ynkliga för att på det sättet vinna förtroende. Men det är tyvärr bara ett spel.

• Anonym (korven)

Kan ej citera. Men han låter djupt manipulativ och sjuk. Håll dig undan! Du kommer inte lyckas konfrontera en sådan, han är en sexual predator. Han är inte normal, han har nog riktat in sig på er. Ni har råkat ut för en störd person. HÅLL DIG UNDAN! 

Försök prata med en kurator eller likande. Även din dotter. Det faktum att han kan charma dig EFTER detta sjuka och att han kan charma en mkt ung tjej, betyder att han är väldigt manipulativ.

Ni har drabbats av den här mannen. Se till att ni båda håller er undan.

• Anonym (korven)
    Anonym (Kim) skrev 2024-08-04 22:10:01 följande:

Lyft på hatten och gå vidare. Hur fan tänkte de? Båda två faktiskt. Dottern är 21 således vuxen och bör ha styr på moralkompassen och vad som är rätt och fel. Sådant händer bara inte. De boostade varandra och får fortsätta att göra det. Du ska kliva åt sidan. Kan snudd på garantera att han inte haft ett dugg problem med potensen. Så det är faktiskt inget förmildrande om de inte haft omslutande sex eller inte. De båda har valt att vara intima. Ta mig tusan bara tanken är stenfel om han tänkte ha en relation med dig. Jättefel! Borsta  upp dem båda två. Hon är din dotter men ska veta hut och ska bete sig. Du har all rätt att vara seg, ledsen, förbannad, sviken och äcklig. Å mer därtill. 

Nu gick det att citera.

Tror att både mor och dotter har blivit utsatta för en djupt manipulativ person, tror inte man kan applicera logik på dotterns beteende.
  • Anonym (korven)

Tycker också det är konstigt att du bara ger dig på dottern i ditt inlägg. Mannen då? Hans moralkompass? Han är ju uppenbarligen inte normal funtad. 

Anonym (Kim) skrev 2024-08-04 22:10:01 följande:

• Anonym (?)

Varför använde han aldrig det blåa pillret? Han hade kunnat fullborda ett samlag o få det överstökat. Lyckades han ha penetrationssex åtminstone med dig? Kram

• Anonym (Jackass)

Nej, vi har aldrig haft samlag.  Han får morgonstånd, men funkar aldrig annars, hur upphetsad  han än blir.

Svar på tråden Förd bakom ljuset