• Anonym (Jag vet inte hur)

Hur förklarar man att man vill byta jobb?

Hej! Jag jobbar som Servicetekniker på en familjeägd verkstad som drivs av en mycket nära familjemedlem, han har ägt företag och byggt upp det under 30år. pensionen närmar sig. han vill att jag ska fortsätta med detta sen när han slutar men dock känner jag efter 11år att jag vill göra något helt annat, kanske skruva nån annanstans eller bli Någon form av samordnare arbetsledare 

arbetssituationen har under det 3 sista åren har varit tuffa  mycket stressiga och mycket ansvar för min del offerter/diagnosering/servicear/akuta ärenden /kundrelationer lägga på mig . och jag har börjat må dåligt av då det känns som arbetet aldrig tar slut, telefonen ringer kvällar och helger Tänker mycket på kvällar och nätter hur jag ska lösa problem och det blir min familj lidande av. 

så nu har jag bestämt mig att jag måste göra någonting åt det. det kanske är dags att byta jobb. 

men hur säger man att man vill byta jobb ? jag kommer att se mig om efter andra jobb? ska man säga nått innan man hittat något?  Det jag är rädd för är hur det ska mottagas  

Snälla ge mig tips på vägen 

• Svar på tråden Hur förklarar man att man vill byta jobb?
  • Anonym (Ja)

Du har ju redan alla svaren själv! Så här säger du: 

Jag vet att du tänkt att jag ska ta över företaget och det är jag så klart både smickrad och tacksam för men jag vill göra något helt annat, kanske skruva nån annanstans eller bli någon form av samordnare eller arbetsledare.

Arbetssituationen har under det 3 sista åren har varit tuffa  mycket stressiga och mycket ansvar för min del offerter/diagnosering/servicear/akuta ärenden /kundrelationer läggs på mig och jag har börjat må dåligt av då det känns som arbetet aldrig tar slut, telefonen ringer kvällar och helger. Jag tänker mycket på kvällar och nätter hur jag ska lösa problem och det blir min familj lidande av. Så nu har jag bestämt mig att jag måste göra någonting åt det. Jag uppskattar verkligen den här tiden, ditt förtroende och allt jag har lärt mig men det är dags för mig att byta jobb och jag kommer att börja leta något nytt inom kort. 

• Anonym (Jag vet inte hur)

Tack för svar! och hjälp! 

jag blir kallsvettig och mår illa bara jag tänker på hur jag ska få fram orden. jag har så svårt att göra folk besvikna och det blir ofta mitt eget fall. 

• Anonym (Ja)
    Anonym (Jag vet inte hur) skrev 2024-08-04 12:42:05 följande:

Tack för svar! och hjälp! 

jag blir kallsvettig och mår illa bara jag tänker på hur jag ska få fram orden. jag har så svårt att göra folk besvikna och det blir ofta mitt eget fall. 

Förstår det men nu måste du sätta dig själv, din hälsa, ditt mående och din familj före andra! Tänk på dem om det känns svårt.
Svar på tråden Hur förklarar man att man vill byta jobb?