• Anonym (31 årig kvinna med funderingar)

Dom snyggaste är inte alltid dom bästa?

hej kära familjeli. jag vill gärna dela med mig av mina tankar ang en upplevelse jag haft senaste året.

bestämde mig förra året för att skaffa en kk då jag kände mig ensam stundtals och ville ha regelbunden sex.

jag gick all in på tinder och badoo. I januari i år matchade jag med helt otroligt snygg sexig vacker kille. Han måste va modell tänkte jag och det pirrade så sjukt mycket i mig.

men efter att ha setts 5 gånger sista gången på hans initiativ så avbröt jag. Sexet var inte alls det jag hade trott jag var uppriktigt besviken.

men så i sommar så träffade jag en kille ute, eller han kom fram till mig och mina tjejkompisa. han var inte så snygg men hade nåt i blicken som var så tilltalande och hans röst var skön på nåt sätt jag kan inte sätta fingret på va det var.

nu har vi setts ett par gånger i veckan i 2 månader och han är underbar i sängen!! Jag är arg på mig själv att jag ratat killar pga utseende så mycket förut.

är jag ensam om detta? Att vara med om att dom snyggaste männen inte alltid är dom snyggaste? Och att bli mer kåt på en persons charm och karisma än hans utseende?

jag är 31 år 
  • Svar på tråden Dom snyggaste är inte alltid dom bästa?
  • Freddie K

Det är klart att det finns andra kvaliteter som är mer attraktiva än utseendet. Man kan se alldaglig ut, men man kan förvåna en. Man kanske själv har kvaliteter som man inte visste att man hade och som den andre tänder väldigt mycket på.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (A)

Ja det är väl fullkomligt självklart att det är så! 

• SannnaB

Jag har en älskare och han kanske inte är så jättesnygg men oj vad bra han är i sängen. Han ger mig det jag behöver.

• MsM84

Jag skulle hävda att de snyggaste inte brukar behöva anstränga sig lika mycket och därför ofta är sämre.

• Anonym (Mums)

Min älskare är en helt vanlig Volvo på utsidan men en Lambo i sängen. 

• Anonym (Lajla S)
    Anonym (Mums) skrev 2024-08-04 10:54:11 följande:

Min älskare är en helt vanlig Volvo på utsidan men en Lambo i sängen. 

Kan väl jag iofs. hävda också. Länge sedan jag upptäcte att man inte kan sätta = mellan snygg och sexig.
  • Anonym (f)

jävlar vilken revolutionerande upptäckt... vid 31 också

• Anonym (Man)
    MsM84 skrev 2024-08-04 10:40:15 följande:

Jag skulle hävda att de snyggaste inte brukar behöva anstränga sig lika mycket och därför ofta är sämre.

Det tror jag också.
  • Anonym (g)

Finns gränser dock. Nån tjock eller överviktig man skulle jag aldrig vara intim med. Fula kroppar, sämre kondition, allt är sämre med övervikt. Sen gillar jag inte svettpellar som inte sköter sin hygien heller.

• Anonym (Gurka)

Likadant med kvinnor, tror att det bästa sexet jag haft var med den minst tilltalande av alla. Men hon hade charmen och något som jag ändå gick igång på. Men wow sexet var en himmelsresa!

• Anonym (Man)
    Anonym (Gurka) skrev 2024-08-04 14:48:40 följande:

Likadant med kvinnor, tror att det bästa sexet jag haft var med den minst tilltalande av alla. Men hon hade charmen och något som jag ändå gick igång på. Men wow sexet var en himmelsresa!

Jag har hellre en snygg tjej som inte vet vad hon ska göra än ett stolpskott med övervikt som är gudomlig i sängen.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Man) skrev 2024-08-04 15:56:05 följande:
    Jag har hellre en snygg tjej som inte vet vad hon ska göra än ett stolpskott med övervikt som är gudomlig i sängen.
    Håller med, tycker också att utseende/attraktion är viktigt när det gäller sex. Sexet blir ju automatiskt skönare då. 
  • Anonym (Brim)

Varför låter den här tråden som en slags inceltråd? Det är väl ingen kvinna som egentligen är förvånad över att män kan ha en vinnande och attraktiv personlighet?

• Anonym (Man)
    Anonym (Brim) skrev 2024-08-04 17:12:40 följande:

Varför låter den här tråden som en slags inceltråd? Det är väl ingen kvinna som egentligen är förvånad över att män kan ha en vinnande och attraktiv personlighet?

Varför blir så många trådar anklagade för att vara inceltrådar?
  • Anonym (Brim)
    Anonym (Man) skrev 2024-08-04 17:26:03 följande:
    Varför blir så många trådar anklagade för att vara inceltrådar?
    Pga klientelet på familjeliv.
    Och den pågående incelpropagandan med tron att kvinnor enbart är ytliga varelser som endast ser till utseende (såsom trådstarten indikerar), att dejtingappar förstört dejting för män och att kvinnor borde slopa dessa och se till männens egentillverkade "vinnande" personlighet.

Att kvinnor redan idag viktar in attraktiv personlighet, verkar ts tro är osannolikt, precis som en incel man som själv anser att han har så bra personlighet och tror kvinnor bara väljer snygga män.
  • Anonym (Glad)

Samma med kvinnor lite över vikt inte så snygg får kompensera det på annat och jag har provat det mesta 
    solsidan frede sa en sak kompensationsfaktorn

• Anonym (Pz)

Vet inte, jag är både ful och dålig i sängen. Nog mer slumpen som avgör.

Svar på tråden Dom snyggaste är inte alltid dom bästa?