• Anonym (Snälla hjälp)

Missfall? Eller vad händer, hjälp!

Jag har verkligen ingen att prata med om det här. Vill inte att någon i min närhet ska veta av olika skäl. 
    Det finns en väldigt lång historia bakom detta men ja mår för dåligt för att skriva den. Om man tagit ett positivt test, blöder en hel del och test sedan visar negativt, är det ett missfall då? Om man inte bryr sig om det är ett missfall eller ej, behöver man åka till sjukhuset och kolla det på en gång? 

• Svar på tråden Missfall? Eller vad händer, hjälp!
  • Anonym (M)
    Anonym (Snälla hjälp) skrev 2024-08-03 22:21:46 följande:
    Missfall? Eller vad händer, hjälp!

Jag har verkligen ingen att prata med om det här. Vill inte att någon i min närhet ska veta av olika skäl. 
    Det finns en väldigt lång historia bakom detta men ja mår för dåligt för att skriva den. Om man tagit ett positivt test, blöder en hel del och test sedan visar negativt, är det ett missfall då? Om man inte bryr sig om det är ett missfall eller ej, behöver man åka till sjukhuset och kolla det på en gång? 

När hade du mens senast? 
  • Anonym (Snälla hjälp)
    Anonym (M) skrev 2024-08-03 22:38:23 följande:
    När hade du mens senast? 
    Skäms för att skriva det men har typ ingen koll på det..äter minipiller men har slarvat en del. Hade någon form av blödning förra månaden..
  • Evalenabena

Snälla, ring 1177 och prata med legitimerad sjukvårdspersonal.

Detta ska bedömas av personal och inte av oss på familjeliv.

• Anonym (.)

Har du precis fått positivt, börjat blöda och det blivit negativt var det nog en kemisk graviditet eller tidigt missfall. Du kan ringa och höra med 1177 men det är troligen inget du behöver åka in för så länge du inte har ont.

Svar på tråden Missfall? Eller vad händer, hjälp!