• Ollebulle

Sluta med napp

Hej! Har en son på 15 månader. Han har fram tills för 2 dagar sedan älskat sin napp och snutte. har dock bara fått ha dom när han är ledsen eller ska sova. Detta har funkat väldigt bra. Men nu från ingenstans vägrar han napp. å ena sidan är det ju bra att han självmant vill sluta med nappen. Men å andra sidan blir jag nervös över att inte ha något ?att ta till? när han är ledsen eller ska sova. Han börjar Förksolan om några dagar och är då rädd att han inte har något som tröstar. Jag kanske tänker helt fel? ville mest ventilera och diskutera. finns ju såklart inget jag kan göra om han inte vill ha den..

ska tillägga att han varit mer ledsen och svårsövd senare två dagarna.

• Svar på tråden Sluta med napp
  • halvan

Jag skulle skicka med en napp till förskolan ändå och förklara läget. Det kan vara väldigt tryggt för barnet att ha napp där. Vill han inte så vill han inte, men om det finns en napp där så kan pedagogerna erbjuda den och han har alternativet att ta den. Hemma skulle jag nog skippa nappen om han inte vill, du kommer snart att hitta andra saker att ta till ska du se :)

• Ollebulle

Tack för ditt svar! Jag kommer nog göra som du säger, skicka med fall i fall. Annars får han/vi hitta andra saker som kan ge den tröst och trygghet som nappen tidigare givit. 

Svar på tråden Sluta med napp