• Anonym (Sandra)

Han tycker jag är mysig, hjälp?

Hej alla!

Har börjat dejta en kille sedan ett tag tillbaka. Vi har träffat flera gånger nu och vi har daglig kontakt. Han säger både god morgon och godnatt. 

Jag har dock en fråga. Efter första gången vi träffats skrev han att jag var väldigt vacker och att man typ drunknade i mina ögon. Jag kände samma med honom så vi ville fortsätta träffats.

Här om dagen var han här och jag har sagt att jag vill ta det lugnt, börja som vänner så får man se. Vi kollade på film, skrattade, pratade och så åkte han hem sent på natten. Efteråt skrev han och Tackade för kvällen och sa att jag är ?väldigt mysig som person?. 

vad sjutton menas de med att vara mysig? Hur är människor mysiga för er? Help.. Jag suger på att dejta..  

• Svar på tråden Han tycker jag är mysig, hjälp?
  • Anonym (Suck)

Men snälla.... Vad betyder mysig?! Öppna en ordbok!

• Anonym (Sandra)

Jag vet vad mysig betyder för mig, men de kan kan vara helt annorlunda för någon annan. Därför var jag nyfiken på att höra vad mysig är för er! För en kille kanske mysig är något helt annat?.. 

• Freddie K

För mig låter det som att han har känslor för dig och om du inte känner samma sak så måste du vara ärlig med att säga det. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (K)

Så du behöver ett Killiska-Tjejiska lexikon?

• Anonym (Sandra)
    Anonym (K) skrev 2024-08-03 13:22:45 följande:

Så du behöver ett Killiska-Tjejiska lexikon?

Japp, jag tror det! Han är den första jag funnit intresse för på över 2 år så vill göra detta rätt känner jag.. :)
  • Anonym (Ordbok)
    Anonym (Sandra) skrev 2024-08-03 13:20:40 följande:

Jag vet vad mysig betyder för mig, men de kan kan vara helt annorlunda för någon annan. Därför var jag nyfiken på att höra vad mysig är för er! För en kille kanske mysig är något helt annat?.. 

Betyder för dig? Nej, det kan inte vara annorlunda för någon annan, man kan inte tolka ord. Synonymer till mysig är trevlig och trivsam. Så nu vet du.
  • Anonym (F)

Om en tjej/kvinna är mysig för mig, så är hon enkel att umgås och prata samt vara med. Man har det helt enkelt mysigt tillsammans på något sätt. Hoppas att det duger som svar

• Tecum

Ett positivt begrepp som du ska ta till dig! Eftersom du sagt att du vill ta det lugnt är han försiktig med kärleksord eller något som kan tolkas sexuellt. Då är mysigt lagom neutralt.

Om du vill trappa upp er relation måste du visa det!

Svar på tråden Han tycker jag är mysig, hjälp?