• Anonym (Göran)

Hur orkar med arbetslivet.

Jag är 57 år. jag är en man. 

jag har hela mitt vuxna liv växelvis varit anställd, arbetslös, gått olika utbildningar/projekt för arbetslösa. 

första gången jag blev arbetslös var på 90-talet. Sen har ett antal företag lagt ner. 2007-2008 kom nästa kris sen corona. 

det har förstört min ekonomi.  När jag har arbete kan jag lätt unna mig en utlandsresa under sommaren. Jag kan spara några månadslöner varje år jag arbetar  

sedan några år tillbaka är jag ständigt trött, nästan utmattad  värst är det när jag arbetar skift på kvällsveckan  

jag är trött sliten har värk i hela kroppen  
    ständig orolig för att bli arbetslös  Arbetar inom bemanning lager/industri.

jag har dessutom tappat lusten att göra saker jag normalt tycker om att göra  

det räcker för mig att bli utmattad att fika och handla med min särbo. när jag kommer hem är jag helt slut  

har sökt vård men får ingen förståelse  
    äter mediciner mot oro ångest  

jag har pratat med olika läkare och berättat om mitt ?bagage? med konflikter med min släkt jobbiga barndomsminnen och hur jag allmänt känner mig  

min fråga är hur okar ni att arbeta ta hand om hemmet relationer och allt annat som man måste  

mina barn är vuxna så de klarar sig själva och lever sina liv  

inte ens en hel helg får mig att känna mig utvilad  är lika trött även när jag är arbetslös  

• Svar på tråden Hur orkar med arbetslivet.
  • Anonym (Glenn)

Motionerar du regelbundet?
    Röker/snusar du?
    Dricker du alkohol?

Svar på tråden Hur orkar med arbetslivet.