• Anonym (Nyfiken ung man)

Förändrar träning utseendet?

Hej! Jag är en 29 årig kille som sedan ett år tillbaka börjat träna hårt på gym från att inte ha tränat alls.

denna sommar har jag fått otaliga komplimanger för mitt utseende. både från tjejer och manliga vänner.

en del av mina bekanta säger att jag är en ny människa. jag känner mig mycket säkrare i mig själv och självkänslan är på topp. Och jag mår otroligt bra för har typ aldrig fått komplimanger för mitt utseende förut.

är det verkligen så att träning gör en till viss grad snyggare? eller är det att mitt självförtroende gör hela grejen? Vad har hänt?

• Svar på tråden Förändrar träning utseendet?
  • 711freddan

Svar ja! Sålänge du inte är väldigt överviktig utan kanske har lite put mage och inte är ursäkta uttrycket men missbildad på nåt sätt så kan träning göra underverk för utseende på majo av både män o kvinnor, om fler skulle fatta det skulle fler sluta behöva må dåligt över att aldrig få träffa nån!

och du behöver inte se ut som en fitness modell. De flesta kvinnor tycker det är attraktivt bara man ser att killen tränar.

• Anonym (Vk)
    Anonym (Nyfiken ung man) skrev 2024-08-02 19:13:45 följande:
    Förändrar träning utseendet?

Hej! Jag är en 29 årig kille som sedan ett år tillbaka börjat träna hårt på gym från att inte ha tränat alls.

denna sommar har jag fått otaliga komplimanger för mitt utseende. både från tjejer och manliga vänner.

en del av mina bekanta säger att jag är en ny människa. jag känner mig mycket säkrare i mig själv och självkänslan är på topp. Och jag mår otroligt bra för har typ aldrig fått komplimanger för mitt utseende förut.

är det verkligen så att träning gör en till viss grad snyggare? eller är det att mitt självförtroende gör hela grejen? Vad har hänt?

Ja, träning förändrar utseendet. för män så medger en lägre grad fett att ansiktet får en strukturerad käklinje och en bredare hals är smickrande för män.
  • Meenos

vet inte, har själv funderat på att träna men saknar totalt motivation, men kanske ska försöka nån gång endå, kanske vinter är bäst för det o köra på gym men ja vet inte 

Svar på tråden Förändrar träning utseendet?