Kaos semester
Hej jag vill lätta på hjärtat lite. Förra sommaren planerade jag och min syster med familj att åka till Liseberg tillsammans med våra föräldrar. Min syster har två barn varav båda två åker mycket. Våra barn var vid tillfället 5 mån och 2 år. Detta händer högst en gång per år. Jag och min sambo frågar om hans mamma vill följa med också och hänga med oss och busa med barnen på Liseberg. Tillsammans var vi nu 2 familjer, mormor, morfar och vår barns farmor. Till dilemmat. När min sambo fyllde 30 bjuder min sambos mamma spontant in min sambos bror med familj till Liseberg den dagen då vi ska hänga där utan att fråga oss som planerat det (ska tillägga att dom är där minst 1-2 gånger varje år och inte en gång frågat oss om vi vill hänga på när dom åker dit). Hur som helst detta var inget som varken jag eller min syster ville. Vi var tillräckligt många i vårt sällskap. Ville inte ha med någon mer oavsett dom eller nån nära vän. Säger till min sambo att prata med sin bror att dom får ta det en annan dag, får till svar ?de är lugnt?. Tiden går till sommaren 2024. Barnens farmor planerat spontant en Lisebergs tur med min sambos bror. Min sambo frågar får jag hänga med Er till Liseberg (vilket gick bra) Jag föreslog att dom kunde ta med barnen (2,5 år och 1 år) men de va inte särskilt populärt varken ifrån farmor el hennes respektive. Fick till svar att dom inte orkar passa barn och ska åka. Ska tillägga jag och min syster var på Lisberg helgen innan och sprang omkring med barnen så jag var inte så sugen på att åka dit igen med barnen helgen efter. Dagen innan turen till Liseberg fick jag en idé om att jag kanske kan följa med och ta med min systers son som älskar att åka allt på Liseberg så kan vi maxa dagen där och springa omkring och åka. Jag sa till min sambo att ringa fråga sin mamma om de är Ok vi åker med, får till svar att de går bra. Han ringer även sin bror och han säger de är Ok. Jag bokar då biljett till mig och min systers son inträde/åkband. En stund efter ringer min sambos telefon. Två missade samtal.. han ringer upp sin mamma som säger att det inte går bra vi åker med för hans bror är sur för dom inte fick åka med förra året. Då börjar min sambo och hans bror skriva en massa skit till varandra. Vi ber honom att betala tillbaka i och med det kostar när man ska avboka så tätt inpå och ändra datum. Han vägrar. Menar på att han inte tvingade oss att avboka. Även om vi hade ändrat datum hade vi fått betala.. jag försöker ringa min sambos bror och reda ut. Han svarar inte och vill inte prata. Jag ringer min sambos mamma och försöker få kontakt för jag vill reda ut. Sen ifrån ingenstans börjar min sambos bror kalla mig jävla kossa, dra åt helvete, att jag är störd i huvudet som blandar in hans mamma och tvingar henne betala. Att jag ska ringa min egna jävla morsa. Min sambos mamma försvarar honom helt i detta och menar på att ?om ni hade tagit med era egna barn så hade de inte varit ett problem?. Dom vill bara skuldbelägga oss. I och med att jag inte får någon kontakt med min sambos bror är ju den enda vägen genom henne. Det enda jag bett om nu är en ursäkt ifrån hans sida efter allt han skrivit och kallat mig. Jag har även frågat min sambos mamma Om hon tkr det är fel av honom kalla mig så ifrån ingenstans och de kan hon inte erkänna. Det enda hon säger är att hon vill vara vän med alla och tar inte parti hmmm?min sambo har frågat henne 30 ggr om hon tkr det är fel att han skrev så. Får inget svar. Jag har ingen lust att umgås med dom nått mer efter detta. Vad tänker ni kring detta?