• vargen82

Libido

Hej alla goa och trevliga medlemmar i detta forum, Mackan här.
    Är en man på 42 vårar som bor cirka 2 mil utanför Varberg i Norra Halland, har sedan ungefär 3 månader sedan börjat med Elvanse en medicin för ADD och ADHD .
    Jag kom till ett stadium där botten blev för mycket och jag var tvungen att få en vuxen ordentlig vardag, en nackdel beroende på hur man ser det är att libidon blivit förstärkt extremt mycket.
    Det är ju en vuxen ordentlig vardag jag är på jakt efter och inte en tonårstid igen, som jag dessutom inte har fysisk eller mental styrka för.

Så jag undrar helt enkelt om det finns någon på detta forum som vet hur man kan ta bort eller tona ner libidon ? 

Jag önskar allihopa i forumet en riktigt trevlig härlig givande dag, med vänliga värmande och stärkande hälsningar.

/ Markus Konradsson

• Svar på tråden Libido
  • Anonym (Abc)

Att du skriver ut dina personuppgifter så här får mig att tvivla på att det verkligen är herr Konradsson som skriver.

Men hör med vården! Finns säkert något piller som tar ned driften.

• XDX

Tror inte det finns något hälsosamt sätt att tona ner libidon på kemisk väg. Men jag tror du kommer vänja dig och på så sätt hantera den bättre. 

Bättre är om du lyckas minska/eliminera behovet av adhd-medicinen. Det finns de som lyckats med kost och livsstil. Sök t ex på historien om Toby som kunde sluta med medicinen när han började med LCHF. Finns nog sajter som samlar på framgångshistorier av liknande slag, t ex DietDoctor. 

• Anonym (Man)

Munkar använde örten VINRUTA för att minska sexdriften. Den innehåller ett östrogenliknande ämne som drar ner sexdriften hos män.

• Anonym (Per)

Jag är också intresserad att få ner libidon, helst döda den. Följer tråden för tips.

• Anonym (46-åring)
    XDX skrev 2024-08-01 23:41:51 följande:

Tror inte det finns något hälsosamt sätt att tona ner libidon på kemisk väg. Men jag tror du kommer vänja dig och på så sätt hantera den bättre. 

Bättre är om du lyckas minska/eliminera behovet av adhd-medicinen. Det finns de som lyckats med kost och livsstil. Sök t ex på historien om Toby som kunde sluta med medicinen när han började med LCHF. Finns nog sajter som samlar på framgångshistorier av liknande slag, t ex DietDoctor. 

Annars är ju en naturlig ADHD medicin styrketräning och intervallträning. Båda de formerna av träning ger samma effekt som ADHD-medicin och är även bra mot depression och nedstämdhet. Dock ger det ökad testosteron i kroppen vilket höjer libido.
  • Anonym (Hm)

Förtäckt kontaktannons med tanke på att du skriver både namn och var du bor?
    Eller vill du vara taskig mot någon?
    Känns väldigt konstigt att skriva var du bor när det inte har med frågan att göra.

Svar på tråden Libido