• Anonym (Orolig)

Orolig inför kub:(

Vet inte exakt vad jag vill få ut av det här mer än att skriva av mig. Är så orolig inför kub nästa vecka, att fostret ska ha dött :( Var på vul i vecka 7+6 och såg hjärtat slå, dock mätte gynekologen till 7+4 men hon verkade inte bekymrad alls över att det diffade lite. Kan det diffa utan att det behöver betyda något? :( Har kvar mina grav.symtom, har inte haft några blödningar eller nåt men ändå är jag så orolig. Har dock haft lite molande ont långt ner men det har jag haft till och från hela graviditeten.. 

• Svar på tråden Orolig inför kub:(
  • Anonym (Fr)

Det är ingen diff alls så tidigt, det räcker med att de mäter pyttelite annorlunda så slår det på några dagar + att det tar olika lång tid från ägglossning till befruktningen ☺️
    Vet när de skulle sätta bf för oss på 14 v mätte de hur många gånger som helst för att bestämma längden på graviditeten. Vi blev flyttade tre dagar v 9 och ytterligare tre dagar v 14.
    Förstår din oro för ultraljud, men det är bara att ta sig förbi. Ser allt bra ut är känslan efteråt underbar. Men har själv gråtit mig igenom alla ultraljud, men det är trots allt värt det att få reda på att allt ser ut som det ska och slippa leva i ovisshet. Vår första graviditet slutade i MA v12 och jag var precis livrädd att göra ultraljudet v14 men skönt efteråt att se att det levde. Hann bli lika livrädd till RUL, men även det såg bra ut ❤️ 

Svar på tråden Orolig inför kub:(