• Anonym (28 år)

Dubbel mens och svullna tuttar, vad händer?

Hej, snälla hjälp mig förstå vad som händer med min kropp.
    För två veckor sedan hade jag mens. I vanliga fall har jag ALLTID mens i 7 dagar. Denna gång hade jag ganska lite mens i 5 dagar.
    jag tänkte egentligen inte mer på det. Men sedan 5 dagar nu har mina bröst varit extremt svullna och lite ömma och sedan i 2-3 dagar har jag också blödigt väldigt lätt. 

Jag fick ett negativt resultat på stickan igår och är nu så förvirrad vad som händer med min kropp.
    jag har inga sjukdomar, tar inga preventivmedel sen 1,5 år tillbaka, jag är 28 år gammal.

• Svar på tråden Dubbel mens och svullna tuttar, vad händer?
  • Anonym (gammal kärring)

Försöker du bli gravid då/ har du oskyddat sex?

Blödningsrubbningar kan man få någon gång under livet, alla kvinnors cykel går inte som klockan precis, och det kan räcka med en taskig virusinfektion för att få mensen att hoppa hos en del.

Men om du försöker få barn kan det vara ett tidigt missfall, eller kanske en äggstockscysta (oftast är de ofarliga, men det kan kännas obehagligt) eller något annat sånt.

• Anonym (Hmm)

Vissa blöder lätt vid ägglossning. Kan man göra bara ibland, dvs inte varje gång man ägglossar.
    Låter ju rimligt, eftersom du hade mens för 2 v sedan 😊

• Anonym (28 år)
    Anonym (gammal kärring) skrev 2024-07-31 18:07:02 följande:

Försöker du bli gravid då/ har du oskyddat sex?

Blödningsrubbningar kan man få någon gång under livet, alla kvinnors cykel går inte som klockan precis, och det kan räcka med en taskig virusinfektion för att få mensen att hoppa hos en del.

Men om du försöker få barn kan det vara ett tidigt missfall, eller kanske en äggstockscysta (oftast är de ofarliga, men det kan kännas obehagligt) eller något annat sånt.

jag och min partner har oskyddat sex men kör på finska rycket, för mig är det inte hela världen om en graviditet skulle uppstå.
    Men just det faktum att jag hade mens för två veckor sedan och vi inte haft sex sedan innan dess så blir jag väldigt fundersam. 
  • Anonym (28 år)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-07-31 18:11:02 följande:

Vissa blöder lätt vid ägglossning. Kan man göra bara ibland, dvs inte varje gång man ägglossar.
    Låter ju rimligt, eftersom du hade mens för 2 v sedan 😊

Det har jag hört 😊 men i två-tre dagar? Jag har dessutom lågmäld mensverk 🤔
  • Anonym (S)

Ägglossning. It's real.

Svar på tråden Dubbel mens och svullna tuttar, vad händer?