Lämnad av min kille i vecka 38
Att skriva detta känns oerhört svårt, men jag behöver få ut mina tankar och känslor. I vecka 38 av min graviditet har jag blivit lämnad av min fästman. Det är svårt att sätta ord på hur det känns just nu, men det är en kombination av ren och skär smärta och djup sorg.
Han har under graviditetens gång inte varit närvarande. Han har även gjort slut oändligt många gånger och varje gång har jag förlåtit honom och tagit honom tillbaka. Denna gång vet jag dock att det inte kommer bli oss igen och jag är helt förstörd. Att älska någon så pass mycket att man går under. Måste tilläga att han inte alls har behandlat mig bra under hela graviditeten. Ändå så älskar jag honom. Vill vara stark och förstå att jag förtjänar bättre men är inte där mentalt.
Att han nu lämnar mig, när jag mest behöver hans stöd, känns som ett enormt svek. Allt jag önskade att vi skulle ha tillsammans har rasat samman på ett ögonblick.
Rädslan och osäkerheten är överväldigande. Hur ska jag klara av förlossningen med vetskap att det är slut ? Tankarna snurrar oavbrutet och det känns som om jag drunknar i allt detta.
Jag vet att jag behöver hjälp och stöd just nu. Min mamma och min bästa vän har varit underbara men samtidigt känner jag inte att dem till fullo kan förstå vad jag går igenom. Känner mig otroligt ensam och är vettskrämd att inte kunna ge min son tillräckligt med kärlek när jag mår så här.