• Mermaid22

Lämnad av min kille i vecka 38

Att skriva detta känns oerhört svårt, men jag behöver få ut mina tankar och känslor. I vecka 38 av min graviditet har jag blivit lämnad av min fästman. Det är svårt att sätta ord på hur det känns just nu, men det är en kombination av ren och skär smärta och djup sorg.

Han har under graviditetens gång inte varit närvarande. Han har även gjort slut oändligt många gånger och varje gång har jag förlåtit honom och tagit honom tillbaka. Denna gång vet jag dock att det inte kommer bli oss igen och jag är helt förstörd. Att älska någon så pass mycket att man går under. Måste tilläga att han inte alls har behandlat mig bra under hela graviditeten. Ändå så älskar jag honom. Vill vara stark och förstå att jag förtjänar bättre men är inte där mentalt. 

Att han nu lämnar mig, när jag mest behöver hans stöd, känns som ett enormt svek. Allt jag önskade att vi skulle ha tillsammans har rasat samman på ett ögonblick.

Rädslan och osäkerheten är överväldigande. Hur ska jag klara av förlossningen med vetskap att det är slut ? Tankarna snurrar oavbrutet och det känns som om jag drunknar i allt detta.

Jag vet att jag behöver hjälp och stöd just nu. Min mamma och min bästa vän har varit underbara men samtidigt känner jag inte att dem till fullo kan förstå vad jag går igenom. Känner mig otroligt ensam och är vettskrämd att inte kunna ge min son tillräckligt med kärlek när jag mår så här. 

• Svar på tråden Lämnad av min kille i vecka 38
  • Anonym (H)

Pappans förlust. Du kommer fixa detta alldeles utmärkt och skönt att du har stöd från din mamma och vän. En underbar tid väntar dig, världens finaste gåva. 

• Anonym (W)

Får jag fråga om han behandlade dig illa och gjorde slut INNAN du blev gravid också eller började han med sånt här under tiden du är gravid? 

• Entjejskonto

Vilket svin! Eftersom att ni inte är gifta måste du/ni intyga att han är pappa efter födseln. Gör inte det, så får du alla föräldrapenningsdagar och slipper ta besparingar osv. Du får automatiskt vårdnaden om du inte skriver på 

• Anonym (W)
    Entjejskonto skrev 2024-07-31 10:10:48 följande:

Vilket svin! Eftersom att ni inte är gifta måste du/ni intyga att han är pappa efter födseln. Gör inte det, så får du alla föräldrapenningsdagar och slipper ta besparingar osv. Du får automatiskt vårdnaden om du inte skriver på 

Kan han inte tvånga vårdpersonalen att ta DNA prov? Trodde inte att det skulle vara så enkelt att bara radera nåns far som dessutom är närvarade ur bilden. Speciellt med tanke på att det rör skattepengar.
  • Anonym (K)

För sent att vara klok, nu är det som det är. Var tacksam att du slipper en elak idiot.

• Anonym (K)
    Entjejskonto skrev 2024-07-31 10:10:48 följande:

FEL. Ts får automatiskt ensam vårdnad även om de skulle ha varit ett par så länge hon inte skriver under något annat. Han har inte rätt till några föräldradagar så länge hon har vårdnaden. Att erkänna faderskap är något helt annat!
Svar på tråden Lämnad av min kille i vecka 38