• Ellan93

Rätt att lämna?

Jag har kommit fram att det är bäst att lämna min man, jag har bestämt mig i mitt huvud men svårt att få ut det. 
    Vi har alltid haft det upp och ner i våran relation
    Mycket bråk , sen utrett och sen drar det igång igen. Vi har.lämnat varandra 2 ggr och senaste gången var i julas och har kännt ett ånger för det. 
    Han har nedvärderat mig och riktigt tryckt ner mig, kallat mig lågbegåvad, idiot, dum i huvudet, sjukt att vi har varit ihop i 8 fast jag är så trög, störd,nolla, jag är i botten och säker fler elaka ord. Han vill att jag ska vara kreativ och jobba 2 jobb fast det är hans ekonomi är skit. Jag ska ta på mig mer och engagera mig.
    Jobbar redan 100%! 
    Efter bråken så är det lugnt i 3-4 veckor men sen är det igång igen. Ju större bråk vi har ju lugnare blir det efteråt. Och HAN VET att han är elak och nedkränkande mot mig och gjort så min självkänsla är i botten. 
    Och har insett det på senaste tid och vill inte ha det så, men ändå så tvivlar jag. 
    Jag vet att jag förtjänar bättre 
    Hur ska jag gå tillväga egentligen?
    Detta är ju inte en sund relation och har vetat det länge! Men jag dras till honom ändå fast min kärlek har försvunnit rätt mycket
    Har dessutom fått depression pga honom
  • Svar på tråden Rätt att lämna?
  • Anonym (Uvi)

Du är bara van vid honom?lämna aset 

• Anonym (Jo)

Du informerar om att det är slut iom att er relation är destruktiv. Önska honom lycka till och sedan är det klart. Ni ska inte ha kontakt efter det.

• Anonym (Popp)

Ta itu med det praktiska och fokusera på det. Du har låtit det gå tillräckligt med tid då du funderat över om du for gillar honom, dina känslor etc.
    Ta det praktiska nu istället. Gör en plan. Behöver du flytta? Vart? Hur ska ni dela upp det gemensamma? 
    Prata också med vänner om att du separerar och behöver stöd. De flesta vet hur det är och du kommer att vilja ha pepp. Dessutom blir det av när du sagt det högt.

• Less is more

Den starka känsla du upplever genom den behandling du får är att du är kränkt. Det är det du känner. Det är skadligt och du är sårad. Det är inte kärlek.

Du kommer märka skillnaden när du träffar en genomgående snäll, ömsint och varm man. 

Du behöver göra slut och flytta för ditt eget bästa.

• Anonym (Ta tag i dig själv)
    Ellan93 skrev 2024-07-30 20:03:52 följande:
    Rätt att lämna?
    Jag har kommit fram att det är bäst att lämna min man, jag har bestämt mig i mitt huvud men svårt att få ut det. 
    Vi har alltid haft det upp och ner i våran relation
    Mycket bråk , sen utrett och sen drar det igång igen. Vi har.lämnat varandra 2 ggr och senaste gången var i julas och har kännt ett ånger för det. 
    Han har nedvärderat mig och riktigt tryckt ner mig, kallat mig lågbegåvad, idiot, dum i huvudet, sjukt att vi har varit ihop i 8 fast jag är så trög, störd,nolla, jag är i botten och säker fler elaka ord. Han vill att jag ska vara kreativ och jobba 2 jobb fast det är hans ekonomi är skit. Jag ska ta på mig mer och engagera mig.
    Jobbar redan 100%! 
    Efter bråken så är det lugnt i 3-4 veckor men sen är det igång igen. Ju större bråk vi har ju lugnare blir det efteråt. Och HAN VET att han är elak och nedkränkande mot mig och gjort så min självkänsla är i botten. 
    Och har insett det på senaste tid och vill inte ha det så, men ändå så tvivlar jag. 
    Jag vet att jag förtjänar bättre 
    Hur ska jag gå tillväga egentligen?
    Detta är ju inte en sund relation och har vetat det länge! Men jag dras till honom ändå fast min kärlek har försvunnit rätt mycket
    Har dessutom fått depression pga honom
    Det där är ett svårt beslut om du ska skylla allt på honom eller inte!? Och om du ska lämna eller inte.
    Inget du bör ta lättvindigt iaf som dom skrivit i tidigare inlägg.

Det förstår du nog själv att det inte är så svart eller vitt, om du tänker efter lite. Kom igen!

Du ser bara din sida..Du ser inte hans sida..Du förstår kanske inte honom!? Eller gör du det?
    Jag menar att det kan inte bara var han som gjort fel i erat förhållande  Nej det är omöjligt att bara han skulle ha gjort fel.
    Så vad har du fjortis fel som han ser, men som du vägrar inse!?

Om du tror det så  att det bar är han det är fel på så tror du alltså att du är perfekt och han är en idiot bara eller?.

Jag tror att du behöver ta tag i dig själv först eller.snarare än att just skilja dig på studs, eller även om du väljer att lämna så börja innan dess med att:hitta din själ, dig själv,  träna, börja utöva en ny hobby, börja lära dig ett nytt språk, börja umgås med ( nya)vänner, börja gå ut på krogen, börja göra nya roliga saker, börja ta massage, osv osv, osv, osv, 😄
  • Anonym (Ta tag i dig själv)
    Anonym (Ta tag i dig själv) skrev 2024-07-30 21:46:02 följande:
    Det där är ett svårt beslut om du ska skylla allt på honom eller inte!? Och om du ska lämna eller inte.
    Inget du bör ta lättvindigt iaf som dom skrivit i tidigare inlägg.

Det förstår du nog själv att det inte är så svart eller vitt, om du tänker efter lite. Kom igen!

Du ser bara din sida..Du ser inte hans sida..Du förstår kanske inte honom!? Eller gör du det?
    Jag menar att det kan inte bara var han som gjort fel i erat förhållande  Nej det är omöjligt att bara han skulle ha gjort fel.
    Så vad har du fjortis fel som han ser, men som du vägrar inse!?

Om du tror det så  att det bar är han det är fel på så tror du alltså att du är perfekt och han är en idiot bara eller?.

Jag tror att du behöver ta tag i dig själv först eller.snarare än att just skilja dig på studs, eller även om du väljer att lämna så börja innan dess med att:hitta din själ, dig själv,  träna, börja utöva en ny hobby, börja lära dig ett nytt språk, börja umgås med ( nya)vänner, börja gå ut på krogen, börja göra nya roliga saker, börja ta massage, osv osv, osv, osv, 😄
    TS det var inte meningen att det skulle stå "fjortis fel" 😅 så du vet..
    Och det var inte heller meningen att jag skulle låta så hård.
  • Anonym (JB)

Varför skulle du inte ha rätt att lämna?

Svar på tråden Rätt att lämna?