Blandade djur
Jag är nyfiken på att köpa många sorters blandade djur och stoppa i samma bur.
Vad bör jag tänka på och hur många kvm behövs för 5st smådjur (exklusive katter och ormar som bor utanför buren).
Kram
Jag är nyfiken på att köpa många sorters blandade djur och stoppa i samma bur.
Vad bör jag tänka på och hur många kvm behövs för 5st smådjur (exklusive katter och ormar som bor utanför buren).
Kram
Vadå för slags djur....? Det första du ska tänka på är om de kommer att äta upp varandra, och att de kanske ändå inte borde vara i samma utrymme. Det andra är att den där buren måste vara stor nog för alla djur att kunna ha eget territorium. Faktum är att det bästa du kan göra är att INTE blanda flera sorters djur i samma bur, en bur för varje art.
Du är "nyfiken" skriver du. Du framstår som sjukt oseriös och sjukt okunnig. Lite som när man får ett infall som barn, tro hur det här blir! Med skillnaden att du verkar vilja försöka genomföra det också. Tänk till lite!!
Skaffa en loppcirkus istället.
Tanken med att blanda dessa den djur är för att blanda dem och få ett djur med alla egenskaper från alla djur. Slug som orm och hungrig som hund och med hörsel som mus
Tanken med att blanda dessa den djur är för att blanda dem och få ett djur med alla egenskaper från alla djur. Slug som orm och hungrig som hund och med hörsel som mus
Du bör inte blanda olika arter i samma bur. Du verkar okunnig bara jag läser detta inlägg. Oavsett vilka djurslag det gäller tycker jag inte att det är en bra idé. Olika arter har olika behov och olika beteenden vilket inte är lätt att lösa i en gemensam bur.
Dessutom kan det finnas hälsorisker för djuren. Ett exempel är att marsvin och kaniner ej bör komma i kontakt med varandra. Anledningen är att kaniner har en naturlig bakterie i deras näsgångar som är sjukdomsframkallande hos marsvin.
Kort och gott, blanda inte arter då det troligen inte kommer sluta väl.