• Anonym (Kläder)

Hur ofta köper ni kläder

Hur många klädesplagg äger ni och hur ofta köper ni nya kläder?

köpte ni mer kläder förut än idag 

• Svar på tråden Hur ofta köper ni kläder
  • Anonym (lagom)

Äger inte många (mamma skulle inte hålla med) men köper oftast billigt på second hand om det är säsongskläder typ jacka eller sommarklänning. Om det är sånt som man har året runt, typ byxor, tröja, overshirt osv så köper jag kanske 1-2 plagg om året? Jag utgår från principen, få dyrt och bra än mycket billigt och dåligt. 

• Anonym (Lisa)

Hur många nya? Omöjligt att veta. Ett par tusen iaf? köper nåt varje månad 

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-07-30 16:30:23 följande:

Hur många nya? Omöjligt att veta. Ett par tusen iaf? köper nåt varje månad 

Äsch de ska inte stå nya
  • Anonym (Shoppa)

Hur ofta säger ju inte så mycket, ibland köper jag ett plagg och ibland tio liksom. Ingen aning har många plagg jag har. Mellan 100 och 200 kanske skulle jag tro.
    Köper mer idag än jag gjorde tidigare.

• Virriga Vera

Köper sällan kläder, bara när det behövs. När jag gick i pension så rensade jag ut 2/3 av min garderob och skänkte bort, jag har fortfarande för mycket kläder och funderar på att göra en ny rensning. Ytterkläder är väl det jag behöver köpa nu. Jag syr en del och kan sy om det ät något jag behöver snabbt.

• Anonym (Mio)

Lite oftare nuförtiden. Vid början av olika säsonger som mest, vinter, vår, sommar och höst. 

Roligare att handla kläder nu när man jobbat på sin kropp och känner sig någorlunda fin, även om jag inte nått målet riktigt fullt ut än. Pepp från modern och vänner gör en också glad. Sällan man får nån uppskattning annars. 

Trevligt att ha hittat flera nätshoppar som säljer fina kläder till förmånliga priser också. Då känner man sig mer frestad att hitta nåt snyggt att ha på sig ibland.

• Anonym (Kläder)
    Anonym (Shoppa) skrev 2024-07-30 16:50:53 följande:

Hur ofta säger ju inte så mycket, ibland köper jag ett plagg och ibland tio liksom. Ingen aning har många plagg jag har. Mellan 100 och 200 kanske skulle jag tro.
    Köper mer idag än jag gjorde tidigare.

Om det är hur många du köper på ett år
  • Anonym (Z)

Äger inte så många och köper nästan aldrig nya. Om jag gör det är det oftast plagg för 30-50 kr på sellpy. Annars nån byxa från Gekås eller nått plagg från H&Ms rea. Det händer kanske vartannat är eller nåt. Prioriterar inte kläder till mig själv och hittar ändå sällan något jag gillar, tycker är bekvämt samt ser bra ut på mig.

• Anonym (Förrtiden)

Jag syr egna, historiskt korrekta, kläder. Det blir väl mellan 2 och 10 plagg per år. 

• TvillingmammaVästgöte

Typ vår och höst köper jag kläder . Plus kanske någon vinterjacka, varannat år, ungefär. Är inte så intresserad av shopping men vill se välklädd ut , särskilt på jobbet. Köper oftast  relativt dyra kläder när jag köper något. 
    Handlar mycket mindre nu efter pandemin, jobbar numera ganska mycket hemifrån och behöver mindre fina kläder, 

• Anonym (P)

Nu när jag börjat vara på kontor mer, köper jag också mer kläder. Jag både säljer och köper mycket begagnat, men också en del nytt, speciellt dyrare plagg som jag planerar att ha en längre tid. Det brukar bli något nästan varje månad, men då är saker som strumpbyxor inräknat.

Svar på tråden Hur ofta köper ni kläder