Anonym (Carro) skrev 2024-07-30 11:38:46 följande:
Ljust och fint! du har inga klumpar heller.
Har två barn och blödde i exakt samma vecka som dig, med båda dessutom.
Förstår rädslan men tyvärr målas det upp en bild om att kvinnor inte blöder under en graviditet. Vi måste våga prata mer om nidblödningar!
Det är ju inte en nidblödning , jag har aldrig fått nidblödning men om man får det är det ju när ägget fäster alltså nån vecka innan beräknad mens.
Men till TS, jag blödde flera gånger när jag väntade andra barnet, första gången var samma vecka som du är i nu och det var rött färskt blod. Fick aldrig veta vad det berodde på men hon är 8 år nu så allt gick bra. Nu väntar jag mitt fjärde barn och fick en blödning i vecka 5+4, blev inte alls lika orolig den här gången , nämnde det för barnmorskan sen och hon sa att man inte behöver kolla upp det för det är så vanligt .. Har haft två missfall /MA också men de började inte med blödning.
Jag har gjort privat ultraljud den här graviditeten i vecka 9 och då såg allt bra ut , nu är jag i vecka 11. Förstår att man blir orolig men det behöver inte alls vara nån fara , det är vanligt med blödning i tidig graviditet.