• Anonym (Hur?!)

Sluta tänka på honom?

Jag går blivit förtjust i en kille som
    jag absolut inte kan inleda något med. Av olika skäl. Och vi känner knappt varandra så det borde vara lätt att gå vidare. Men jag kan inte släppa tanken på honom. Tänker på honom hela tiden. På hans fina ansikte, härliga skratt, hans röst. Ja allt. 
    Och känner mig helt olyckligt kär fast jag är i en relation sen många år. 

Detta ställer såklart till det. Så hur blir man av med dessa Tankar? det har pågått lite mer än en månad nu. jag känner mig som besatt och blir trött på att så mycket av min tankeverksamhet gåt åt på något som aldrig kommer bli. 

• Svar på tråden Sluta tänka på honom?
  • Anonym (Hur?!)

Ingen!? :( 

• Anonym (M)

Tänk på något annat. Och försök liva upp den relation du redan har.

• Anonym (Love)

Vad har ni för relation? Ses ni ofta?

• Anonym (Man)

Det släpper. Tids nog kommer annat i ditt liv du upptar dina tankar mer. 

• Yllop

Du är förälskad. De flesta förälskelser går över på tre månader. Om två månader kommer det vara över.

• Anonym (I samma sits)

Hej!

Jag är i samma sits!
    Blev förälskad i min kollega förra våren och känslorna har bara djupnat?
    Jag är gift sedan flera år och har barn och han är singel och har inga barn.
    Det är totalt opassande om vi skulle inleda något, dessutom känns det som han är på nåt sätt intresserad av mig men vi båda inser att det är omöjligt? 

• Anonym (I samma sits)

Hej!

Jag är i samma sits!
    Det är totalt opassande om vi skulle inleda något, dessutom känns det som han är på nåt sätt intresserad av mig men vi båda inser att det är omöjligt? 

• Anonym (Vi)

Jag har också haft det så.

I över ett år tänkte jag på en man hela tiden. Han är snygg/vacker och har världens finaste personlighet.  Han har en jättefin personlighet.  personkemin känns så bra när vi ses och han är så .... intagande. Ja, jag tycker verkligen om honom.

Jag förstår att detta är en förälskelse. Eftersom situationen är helt omöjlig så har jag undvikit honom så mycket det bara går. Jag söker heller ingen information om.honom. Jag vill bara få bort dessa känslor.

Det börjar lyckas. Senast jag sprang på honom kändes det fortfarande  mycket trevligt att prata med honom - men jag kände mycket mindre faktiskt. 

Tyvärr tycker jag vardagen blev lite tråkigare nu. 

Jag tror din bästa medicin TS är att undvika personen o h sedan boka in så många roligheter du kan. Ta med din egna partner och ha roligt och trevligt med honom istället. Gör ditt egna liv intressant så tror jag ditt huvud får annat att tänka på.

• Anonym (You'll be fine)

Det här är kanske väldigt motbjudande men så får det vara, personligen tycker jag att det är enklare att sluta tänka på någon när man har ett nytt åtaganade. Så mitt tips är att ladda ner tinder och även om man är oseriös kan det vara lite roligt och avslappnande att se att det finns "bättre". Du måste inte dejta eller ens svajpa höger på något men du skulle kunna observera och känna att det finns gott om potentiella partners där ute. 

• Anonym (Hur?!)
    Anonym (I samma sits) skrev 2024-07-30 15:08:11 följande:

Hej!

Jag är i samma sits!

Så jobbigt ju! varje gång jag "glömmer" att tänka på honom så dyker han upp som gubben i lådan via typ sms eller nåt inlägg på sociala medier. Ibland tror jag att han gör grejer just för att jag ska tänka på honom. vilket jag fallit för ett par gånger och börjat skriva något trots att jag inte borde. Vilket i sin tur gör att har hamnar på ruta ett. så sjukt frustrerande. 

har du några knep för att få dagen att gå utan att tänka på din crush hela tiden? 

"Tyvärr" finns det en hel del information/bilder på honom på google. Han är högt uppsatt i näringslivet och det finns således en hel del info om honom som jag kan götta mig i. Inget som bidrar till att glömma bort honom direkt. Suck. 

Svar på tråden Sluta tänka på honom?