Jag kan aldrig komma pga tvångstankar
Det är ingen positiv och lustfylld sida av sex det här handlar om, men jag skulle verkligen uppskatta att höra om någon annan varit med om liknande problem och lyckats få bukt med dem.
Jag har varit sexuellt aktiv sedan jag var 16. Nu är jag 36, så 20 år alltså. Jag har aldrig fått orgasm, vare sig med partner eller onani. Det är för att varje gång det börjar närma sig klimax (tror jag i alla fall) slår hjärnan "över" till hemska saker. Jag kan inte hejda det.
Jag har "vant mig" nu, hur hemskt det än låter, och behöver inte avbryta helt och hållet. Jag kan låta tanken finnas där och ändå fortsätta. Men det hindrar mig från att nå klimax. Och ibland tänker jag att jag kanske borde avbryta bara för att inte göra det till en norm.
Min första kille var väldigt elak mot mig. Brydde sig inte ett dugg om min njutning, kunde säga hånfulla saker om mig och min kropp och jag blev också våldtagen ett par gånger, förstår jag först i efterhand. Trots att det är 20 år sedan kan vissa fragment i minnet plötsligt poppa upp när jag har sex med min sambo, och jag kommer liksom av mig. Det händer även när jag onanerar, att när det är som skönast tar det stopp för att som en blixt från klar himmel kommer dessa otäcka minnen upp.
Det handlar inte alltid om exet och det behöver inte ens vara sexrelaterat. Det kan vara något minne av alla gånger mina föräldrar bråkade och skrek på varandra när jag var liten, en väns begravning, en chans jag sumpade i livet, när jag gjorde någon annan väldigt ledsen eller svek mig själv. Eller bara något hemskt jag sett på tv.
Jag förstår inte varför dessa saker plötsligt dyker upp under sex, men det gör det och jag kan inte hindra det. Med min partner fortsätter jag ändå och kan känna att jag ändå fick ut något bra av sexet fastän jag inte fick orgasm. Men när jag onanerar slutar det ofta med att jag gråter. Både pga känslorna det här minnet väcker och pga frustrationen över ännu en utebliven njutning. Jag har nästan slutat onanera för att jag vet att det slutar så här obehagligt.
Jag har tyvärr aldrig haft det på annat sätt men jag vill så gärna att det ska upphöra och att jag kan skapa en normal relation till sex och njutning.
Jag har gått i en del terapi för allmänt dåligt mående i perioder då jag varit deprimerad eller utmattad. Men det har inte hjälpt specifikt mot detta, och jag upplever inte alls att jag är deprimerad i dag. Det är bara på detta område som det felar.
Någon som upplevt något liknande och har råd om vad jag ska göra? Jag är villig att prova det mesta inom lagliga ramar.