• Anonym (orolig)

Min flickvän har rasat i vikt, jag är orolig

Jag vet och förstår att sorg kan ställa till det med aptiten, men är det verkligen rimligt detta?

Min flickvän har mist sin mamma för knappt två månader sedan. Jag var på familjesemester i min pappas hemland när jag fick höra det och tog mig hem till min flickvän så fort som möjligt men det tog tyvärr två veckor.. Redan då tyckte jag att hon såg medtagen och tunn ut, som någon som varit sjuk väldigt länge. Nu har det gått ytterligare nästan 5 veckor och det syns att hon tappat i vikt. Kläderna hänger lösa, hon drar i banden när hon har bh på sig för att de glider ner, hon ser blek och liten och insjunken ut. 

Hon var redan innan liten, petit som det kanske kallas. Både kort och smal, vi skrattade just innan jag åkte att hon fick lägga upp capribyxorna av minsta storlek hon köpt för att inte trampa på dem. Hon hittar ofta kläder på barnavdelningen och ibland kan hon drunkna i käder därifrån också beroende på märke och model..

Hon äter, i alla fall när jag är med. Hon går inte på toa direkt efter som jag vet att en del med ätstörningar gör. Det här känns inte rimligt. Är det rimligt? Vad kan jag göra?

Svar på tråden Min flickvän har rasat i vikt, jag är orolig