• Anonym (007)

Jag hittar inget jobb som jag är bra på!

Jag hittar inget jobb som jag gillar eller är bra på!

Jag har gjort test på AF om vilken jobb som passar mig bäst men det hjälpte inte.

Jag är inte bra på fysiskt jobb.
    Jag är inte bra på att sitta vid kontor/dator.
    Jag gillar inte alltid att sitta i bilen när det är obekvämt väder.
    Jag kan inte gå på utbildning pga inlärningssvårigheter.

Jag kan inte söka jobb pga hård konkurrens och dålig jobb erfarenhet.
    Jag är inte bra på många helt enkelt! 

Hur ska jag kunna försörja mig och har en ljus framtid!?

• Svar på tråden Jag hittar inget jobb som jag är bra på!
  • Lynx123

Genom att bita ihop och att skaffa ett jobb. Stanna på arbetsplatsen. Lär dig allt. Utveckla det du inte är så bra på. När du är riktigt duktig kan du ta nästa steg och testa något annat eller vidareutveckla det du gör.

• Anonym (Anc)

Det är ju väldigt ovanligt att vara bra på något som man aldrig gjort. Yrkeskunskap byggs ju upp löpande, särskilt om man är engagerad.

• Anonym (Göran)

Satsa på att bli politiker. 

• Anonym (007)
    Anonym (Göran) skrev 2024-07-29 06:54:45 följande:

Satsa på att bli politiker. 

Seriöst politiker!? NEJ!!!

Det är inte min grej!
  • Anonym (007)
    Anonym (Anc) skrev 2024-07-28 23:16:09 följande:

Det är ju väldigt ovanligt att vara bra på något som man aldrig gjort. Yrkeskunskap byggs ju upp löpande, särskilt om man är engagerad.

Har du några annan tips?
  • Anonym (007)
    Lynx123 skrev 2024-07-28 22:17:43 följande:

Genom att bita ihop och att skaffa ett jobb. Stanna på arbetsplatsen. Lär dig allt. Utveckla det du inte är så bra på. När du är riktigt duktig kan du ta nästa steg och testa något annat eller vidareutveckla det du gör.

Man kan inte vara bra på allt. Jag har testat många, och nu vet jag inte vad jag vill göra!
  • Lynx123

Börja i så fall med ett relativt enkelt jobb som inte kräver för mycket. Vad du kan få, typ lokalvårdare på sjukhus, skola, kontor. Med det får du en fast inkomst och kan ta en paus från alla beslut. Huvudsaken är att du jobbar. Lär dig putsa fönster, kanske att måla väggar, att flyttstäda. Kanske det leder till eget företag, eller att du vill utveckla intressen på fritiden. Men sitt inte hemma - jobba!!! 

• Tow2Mater

Vad betyder 'inte bra på fysiskt jobb'? Ar du rörelsehindrad eller har annan fysisk begränsning på något sätt?  Fysiska jobb kan ju vara allt från att bära tunga pianon för en flyttfirma till att sitta och sortera sprutor i produktionen hos en medicintillverkare. Jag tror du måste vidga dina vyer lite. 

• Anonym (Mia)

Finns det någon typ av arbete som du tycker verkar vara hyfsat trevligt? Det är i så fall en bra början. Det är lättare att bli bättre på det man gör om man trivs.

• Anonym (Jobba på)

Inte för att vara taskig, men det blir ingen lysande framtid om man fokuserar på det man inte är bra på och tror att inget passar.

Du får väl göra som många andra, jobba på och helt enkelt försöka lära dig jobbet tillräckligt. Och se till att sätta igång och försöka bli bättre. Och helt enkelt försöka få något jobb överhuvudtaget.

Jag vet inte vad du har för förutsättningar, men rätt många behöver jobba perioder med saker de inte gillar, inte tycker de är bra på, och inte känner de orkar.

Svar på tråden Jag hittar inget jobb som jag är bra på!