• Anonym (Anonym)

10 månaders beteende

Vill gärna ha lite tips och råd så vi får det bättre.  vår 10-månaders har alltid varit svår att söva Men har kunnats amma till sömns till bara någon månad sen. Sen Hen var sjuk här när det var så varmt den veckan och ville vara nära nära då. Och det har fortsatt, går bara att söva efter att ha amma en stund liggandes på mig. Lägger jag ner bebis ska hen direkt sätta sig upp och kryper mot sänggaveln för att ställa sig upp. Blir till en lek för hen. Vill ej ligga på mig, nyps och rivs för att när man sen lägger ner, ska krypa upp tillbaka. 

Det är för att hen är övertrött men hen är så svår att läsa av. Allt går i 110, hen är inte still en sekund vid vaken tid och helt plötsligt börjar gnugga näsan och blir jättekinkig och så speedad.

Det blir långa och bökiga sövningar som vi föräldrar får bytas av med och alla är svettiga. 🥺

• Svar på tråden 10 månaders beteende
  • Anonym (Mamma)

Så varför ser ni inte till att lägga in lugna stunder för bebisen dagtid? Sätt hen i en vagn och gå en sväng, sitt ner och läs en saga, vad som helst liksom. Det är nu ni som föräldrar måste gå in och sätta gränser!

Och jag antar att bebisen fortfarande har minst två sovpass dagtid också?

• Meddelande borttaget
Svar på tråden 10 månaders beteende