• Anonym (sjukling)

    Sambos bror gifter sig imorgon - jag sjuk.

    Hur hade ni gjort i detta fall? Vi har två småttingar på 3 samt 1 år. Tanken är att jag ska vara hemma med dom och min sambo gå på bröllopet i annan stad sedan sova på hotell. Barn ej välkomna på festen och dessutom kommer den hålla på till minst 4 på morgonen enligt min sambo. 

    Nu har jag en rejäl hosta med brunt slem och febern stiger och stiger. Är helt sänkt i kroppen och vc hänvisade mig söka på en gång då jag även har ont i ena skuldran. 

    Jag känner mig inte kapabel att ta hand om barnen just nu men samtidigt har vi ingen möjlighet till barnvakt. 


    Tips för upplägg? 

  • Svar på tråden Sambos bror gifter sig imorgon - jag sjuk.
  • Anonym (Sara)

    Hade låtit mannen gå på bröllopet. Once in a lifetime. 


    Varför ordnade ni inte barnvakt så ni båda kunde gå? 

  • Anonym (Logk)
    Anonym (sjukling) skrev 2024-07-26 22:28:08 följande:
    Sambos bror gifter sig imorgon - jag sjuk.

    Hur hade ni gjort i detta fall? Vi har två småttingar på 3 samt 1 år. Tanken är att jag ska vara hemma med dom och min sambo gå på bröllopet i annan stad sedan sova på hotell. Barn ej välkomna på festen och dessutom kommer den hålla på till minst 4 på morgonen enligt min sambo. 

    Nu har jag en rejäl hosta med brunt slem och febern stiger och stiger. Är helt sänkt i kroppen och vc hänvisade mig söka på en gång då jag även har ont i ena skuldran. 

    Jag känner mig inte kapabel att ta hand om barnen just nu men samtidigt har vi ingen möjlighet till barnvakt. 


    Tips för upplägg? 


    Lås in er i sovrummet och ge dem var sin iPad.

    Eller fråga dina föräldrar om hjälp.

    Se till att bunkra upp med helfabrikat.
  • Anonym (Issy)

    Jag hade fixat mys i soffan med goa kuddar och filtar, sedan hade tv:n fått vara barnvakt mest hela dagen. Ibland får det vara lösningen helt enkelt.

    Mannen hade fått hjälpa till innan han åkte med att förbereda mat som bara är att värma på eller kan ätas kall.

    Sedan knapra alvedon och ipren, dricka te och vatten och försöka äta något. Försöka få barnen att sova middag med dig en stund också.

    Var helt däckad i magsjuka när mina var i samma ålder som dina, man tar sig igenom det även om det inte är så lätt. 

  • Anonym (B)

    Du biter ihop och stannar hemma. 


    Ni myser så gott ni kan och låter sambon gå på bröllop. Få inte för dig att han ska stanna hemma nu. 


     

  • Anonym (P)

    Om du imorgon är för sjuk för att ta hand om barnen och det inte finns någon som kan ta hand om dem, får han stanna hemma helt enkelt.

    Ett alternativ om du är tillräckligt frisk, är att ni tar in på hotell alla fyra och han går på vigsel/liten stund av middagen innan han kommer till hotellet och tar hand om barnen.

  • Anonym (Mamma)

    När din man köpt hem Alvedon och den mat du och ungarna vill ha så får han åka på bröllop.
    3åringarna få fri TVtid och du underhåller 1åringen så gott det går.

  • Aliona

    Vad menas att söka på en gång? Ska du in till akuten? I så fall är det väl bäst att avvakta och se vad läkaren säger? 


    Annars tänker jag att man klarar en dag, även om det är jobbigt, Alvedon, mycket dricka och vila allt du kan.  

  • Anonym (H)

    Det är bara att bita ihop, vardagsmat för ensamstående. Brorsan bröllop är speciellt och självklart ska han gå

  • Cathariiina

    Om du inte har någon annan som kan komma och hålla dig sällskap och hjälpa dig med barnen, samt ta hand om dem om du måste in på sjukhus plötsligt, så måste nog tyvärr din man stanna hemma. Förälder, syskon, en väninna? Jag antar att alla släktingar till barnen på din mans sida kommer att vara på bröllopet, dom också.  

    Du och dina barn har prioritet framför din mans bror, så måste det vara. Och tänk om du skulle tuppa av, med så små barn som inte ens kan ringa 112 än!

  • Cathariiina

    Eller: han får i alla fall avboka hotellet nu direkt, och satsa på att bara gå på själva vigseln, och sedan åka direkt hem igen. Förutsatt att du känner i morgon, när han ska gå hemifrån, att du orkar det.

Svar på tråden Sambos bror gifter sig imorgon - jag sjuk.