• Anonym (Fundersam)

    Biverkning dagen-efter-piller

    Ni som tagit dagen-efter-piller, har ni haft molvärk, ömmande bröst och illamående 1,5 vecka efter ni tog pillret? Jag tog pillret för 1,5vecka sedan o efter en vecka fick jag bruna flytningar som det står att man kan få. Men jag känner mig otroligt svullen och har molvärk och ömmande bröst. Hur länge satt era biverkningar i?


    Min ?vanliga? mens ska jag få om 11 dagar. Står ju att man kan få biverkningar men att de ofta avtar efter en dag?

  • Svar på tråden Biverkning dagen-efter-piller
  • Anonym (Hanna)

    Har du tagit ett graviditetstest? 😅

  • Anonym (Ja)

    Ja ungefär så har jag också haft det. Mått väldigt dåligt. Typ som en kraftig PMS. Vid ett tillfälle även hoppat över en mens efter dagen efter-piller. Blev dock ingen oönskad graviditet så känns som ett litet pris att betala. Men hormoner är inget att leka med. För säkerhets skull bör du ta ett graviditetstest i alla fall, två veckor efter oskyddat samlag.

  • Anonym (Fundersam)

    Ja jag tog ett test igår som var negativt men antar att det är för tidigt att ta egentligen. Skönt att höra att det är fler som mår såhär efter pillret. Aldrig mer! 🙈

  • Anonym (Not worth it)
    Anonym (Fundersam) skrev 2024-07-26 15:31:25 följande:

    Ja jag tog ett test igår som var negativt men antar att det är för tidigt att ta egentligen. Skönt att höra att det är fler som mår såhär efter pillret. Aldrig mer! 🙈


    låter som det inte är värt sexet. 
Svar på tråden Biverkning dagen-efter-piller