• Anonym (Anonym)

    Svårt att få ihop ekonomin?

    Är det fler personer där ute som har svårt att få ihop ekonomin? Kan vi försöka hjälpas åt att komma på olika sätt att få in lite extra pengar när man har det tufft?

    Har sålt det mest på loppis! Mvh 

  • Svar på tråden Svårt att få ihop ekonomin?
  • Anonym (Plus)

    Att sälja på loppis är ju bara kortsiktigt. 


    Vill du ha bättre ekonomi så behövs större insatser. Byt till billigare boende. dra ner på onödig shopping osv, byt arbete, gå upp i tid om man arbetar deltid. 

    Många som lever från månad till månad kan mkt väl spara. Men de har ingen kontroll på sin ekonomi. De förstår inte att de små utgifterna tillsammans blir en hel del. 


    Har du stenkoll på din ekonomi, TS? Vet du varför du har det dåligt ställt? Kan du åtgärda det? 


     

  • Anonym (Magnus)

     Jättebra idé!

    Några snabba idéer:
    1. Gör en budget så att ni har koll på intäkter och kostnader.
    2. Om det går, månadsspara. Även några hundra per månad blir en liten buffert.
    3. Säg upp alla tv abonnemang. Trist, men om det ska sparas måste man ta bort små löpande utgifter.
    4. Börja betala av lån. Börja med det minsta lånet så att det försvinner. När det är betalat, Börja med det näst lägsta. Ränta är skit, så därför är det bra att lägga all kraft på att betala bort de mindre smålånen först innan man ger sig på det stora.
    5. Om möjligt, skippa bilen och åk kommunalt eller cykla. Ja det är tråkigt, men tusan vad skönt det är när man istället kan spara de pengarna till något annat.
    6. Köp alla kläder begagnat.
    7. Se om du kan ta ett extra jobb. Telefonförsäljning på kvällstid? 
    8. Om du har jobbmobil, skippa din privata.

  • Anonym (Ano nym)

    Jag har ett bra sätt att dra in lite kosing på. Ja, jag lever i princip på betting. Och nä, det är absolut inte att rekommendera för alla, jag har hållit på länge och är kunnig/proffs. Problemet för mig är att jag blir avstängd/limiterad hos spelbolagen till slut. Så det jag kan göra är att hjälpa andra att vinna (på deras konton). Men det är svårt att hitta nya "intressenter", många är misstänksamma. Är det någon som har idéer om hur man kommer i kontakt med de som vill tjäna lite extra? 

  • Pixxel

    Kanske en tråkig kommentar men att skaffa en liten sidoinkomst är alltid bra. Det kan vara vad som helst.

Svar på tråden Svårt att få ihop ekonomin?