• Anonym (anonymen)

    Positivt test i flera dagar, nu negativt.

    Som rubriken lyder, jag plussade svagt 4 dagar innan min mens, tog test igen på bim -3 och ett clearblue digitalt, rfsu visade starkare och CB visade gravid 1-2. Bim - 2 , ett till CB som visade positivt.
    Och sist bim -1 visade mycket mycket svagare streck än 3e dagen. 
    Idag på Bim dagen tog jag ett till som inte visade något streck alls. alltså vad händer, finns de ngn som varit med om samma? 

    Jag har inte tydliga grav symptom heller då idag är bim dagen. Enbart ömma bröst men inte alls så extremt, och är jättevarm, har även molvärk som kommit och gått under de senaste 4 dagarna men ingen blödning. SNälla varför blir strecket svagare för varje dag? 

  • Svar på tråden Positivt test i flera dagar, nu negativt.
  • Anonym (K)

    Googla kemisk graviditet. Har hänt mig flera gånger 

  • Anonym (anonymen)
    Anonym (K) skrev 2024-07-26 12:17:22 följande:

    Googla kemisk graviditet. Har hänt mig flera gånger 


    Hur var de för dig? vad hände sen fick du missfall? För jag har haft väldigt ont i magen de senaste 4 dagarna, nästan som att jag ska få mens känns det som, men de kommer och går. 
  • Anonym (anonymen)

    Snälla ingen alls som haft samma erfarenheter? 

  • Anonym (anonymen)

    ???

  • Anonym (Bibbi)

    Om det är en kemisk graviditet så är det så tidigt att det kommer knappt märkas mer än att du får mens. Mensen kan komma lite senare än vanligt.

  • Anonym (-)

    Det är vanligt med tidiga missfall. Skulle alla göra graviditetstest varje månad skulle väldigt många upptäcka graviditeter de aldrig var medvetna om. 


    Som tidigare skrev kan man få en kemisk graviditet. Jag testade svagt positivt i flera veckor och när det inte blev starkare åkte jag in och kollade upp det. Man kunde inte hitta en utvecklad graviditet enligt veckan jag var i. 

  • Anonym (anonymen)
    Anonym (-) skrev 2024-07-26 13:37:46 följande:

    Det är vanligt med tidiga missfall. Skulle alla göra graviditetstest varje månad skulle väldigt många upptäcka graviditeter de aldrig var medvetna om. 


    Som tidigare skrev kan man få en kemisk graviditet. Jag testade svagt positivt i flera veckor och när det inte blev starkare åkte jag in och kollade upp det. Man kunde inte hitta en utvecklad graviditet enligt veckan jag var i. 


    Så vad kan detta vara? Fanns inget streck alls idag, men har fortfarande molvärk och ömma bröst. vad kan jag göra? 
  • Anonym (Bibbi)

    Det var en kemisk graviditet och du är inte gravid längre. Resterna kommer ut med nästa mens (som verkar vara på g). Ta en värktablett och vänta på att mensen kommer.

    Eftersom du redan testar negativt så kan du börja försöka igen vid nästa ägglossning. Håller tummarna för att den graviditeten stannar.

  • Anonym (anonymen)
    Anonym (Bibbi) skrev 2024-07-26 13:49:52 följande:

    Det var en kemisk graviditet och du är inte gravid längre. Resterna kommer ut med nästa mens (som verkar vara på g). Ta en värktablett och vänta på att mensen kommer.

    Eftersom du redan testar negativt så kan du börja försöka igen vid nästa ägglossning. Håller tummarna för att den graviditeten stannar.


    Kan man verkligen vara säker på att det är så? testade igår på kvällen, alltså inte med morgonurin och då var det pyttelitet streck. idag ingenting. jag svettas mycket och är varm, molvärk som kommer och går, bör man söka vård eller? Detta är min första gång jag är gravid, vet ingenting. 
  • cutepenguin
    Anonym (anonymen) skrev 2024-07-26 14:01:05 följande:
    Kan man verkligen vara säker på att det är så? testade igår på kvällen, alltså inte med morgonurin och då var det pyttelitet streck. idag ingenting. jag svettas mycket och är varm, molvärk som kommer och går, bör man söka vård eller? Detta är min första gång jag är gravid, vet ingenting. 

     


    Du behöver inte söka vård. Ditt HcG (gravidhormon) har sjunkit så att det inte längre kan detekteras med ett graviditetstest och dina symtom kommer försvinna. Din mens kommer förmodligen dyka upp idag eller närmsta dagarna. ❤️ 

  • Anonym (anonymen)

    Ingen blödning än. Skiftar bara temp, antingen fryser jag eller så är jag varm. Värken i magen kommer och går. 

  • Anonym (Jag)

    Testa en gång till med CB digitalt?
    Normalt skulle jag väl säga att det är bäst att sluta testa efter man har fått plus för man blir bara orolig och stressad.. Men det kan ju vara en kemisk graviditet. Har aldrig varit med om det själv tänkte jag säga men det är mycket möjligt att jag har bara att jag inte har vetat om det eftersom jag aldrig har testat innan BIM. Däremot har jag varit med om ett tidigt missfall i vecka 5-6 ungefär. 

  • Aliona

    Det är rätt vanligt att man får så tidigt missfall att graviditeten syns före bim men försvinner ungefär när vanliga mensen kommer. För det mesta märker man inget eftersom man inte testat. Det finns ingen anledning att söka vård i nuläget - de kan ändå inte göra något, men om inte mensen kommer och du fortfarande testar negativt så bör du kolla upp det. 

Svar på tråden Positivt test i flera dagar, nu negativt.