• Anonym (t)

Klippa gräs 0745

Hej
    Vi bor i en radhuslänga med 3 hus o vi har 3 barn . Har ni granne som är underbar o en som är vidrig. 

Den vidriga började klippa gräset på helgen kl 0730 o 0745 . Vi har en liten tjej o 2 skolbarn alla vaknade. Vet att det inte är olagligt men tycker ni det är ok.vilka tider på helger och sommarlov kan man acceptera?

• Svar på tråden Klippa gräs 0745
  • Anonym (Mim)

Mysigt ju. Att vakna av doften av nyklippt gräs 

• Anonym (S)

Under semestertider skulle jag säga är helt ok att sätta igång dagen kl. 8 på morgonen, så er granne är lite tidig. Prata med människan och be hen avvakta en stund, eller prata med styrelsen om att få in något i stadgarna om att det ska vara extra tyst 22-8 t ex.

• Anonym (Abc)

Det är lite otrevligt att göra det på helgen. Man bör nog vänta till 9 åtminstone.

• Anonym (Olivia)

Störigr men okej tycker jag. Är det väldigt ofta är det mer störigt än om det är nån enstaka gång, då kan man ju prata vänligt med grannen. Men du använder ordet vidrig om grannen och det är ju väldigt starkt, så antingen har hen gjort mycket andra värre saker och går inte att resonera med eller så är ni väldigt känsliga.

• Dexter dot com

Jag tycker 7,30 är en helt ok tid och det är skönt att ha det gjort innan det blir för varmt. Jag antar att dina 3 barn inte väsnas och strör när grannen vill sova middag eller ha lugn och ro när det ska grillas på kvällskvisten ;)

• Anonym (Meep)

Jag tycker det är i det tidigaste laget en helg. 

Du skriver att de är vidriga, betyder det att det inte går att prata med dem? Kanske förklara att ni har få chanser till sovmorgon och skulle uppskatta om de kunde klippa en halvtimme/timme senare?

Svar på tråden Klippa gräs 0745