• Meenos

Incel frågor

Om vi leker med tanken att man hade sex 1 november. Och man frågar igen 2 november och får ett nej, räknas man då som incel ? 

Lite frågor om ni vill svara:
    1 Kan man räknas som incel efter X/XX antal nej ? 
    2 Räknar man på Dagar, månader, år ? 
    När räknas man som incel enligt dig ? 
    4 Vilka är de vanligaste anledningar du sagt nej till sex ?

Jag skulle själv sätta mig i kategorin, som incel då jag har varit utan i 11 år. 
    ja vill dock tillägga att jag inte bär på hat eller förakt mot kvinnor utan har själv sagt nej till sex (Innan jag blev incel) och har inget intresse av att sitta i något forum o prata med andra incels. Jag vet att förr eller senare hittar man säkert sin rätta och håller den tanken. 

tack för svar :) 

• Svar på tråden Incel frågor
  • Anonym (Jig)
    Meenos skrev 2024-07-25 16:44:57 följande:
    Incel frågor

Om vi leker med tanken att man hade sex 1 november. Och man frågar igen 2 november och får ett nej, räknas man då som incel ? 

Lite frågor om ni vill svara:
    1 Kan man räknas som incel efter X/XX antal nej ? 
    2 Räknar man på Dagar, månader, år ? 
    3 När räknas man som incel enligt dig ? 
    4 Vilka är de vanligaste anledningar du sagt nej till sex ?

Jag skulle själv sätta mig i kategorin, som incel då jag har varit utan i 11 år. 
    ja vill dock tillägga att jag inte bär på hat eller förakt mot kvinnor utan har själv sagt nej till sex (Innan jag blev incel) och har inget intresse av att sitta i något forum o prata med andra incels. Jag vet att förr eller senare hittar man säkert sin rätta och håller den tanken. 

tack för svar :) 

Du är en incel om du sprider eller sympatiserar med incelpropaganda. 
  • Anonym (Jig)

.....för annars så skulle man bli en incel så fort man ville ha sex och ingen finns tillgänglig.

• Anonym (Ann)

Det finns oskulder som inte är incels. Lek med den du.

• Anonym (Man)
    Anonym (Jig) skrev 2024-07-25 16:50:15 följande:
    Det är inte det lättaste att definiera vad incelpropaganda är. På FL kan väldigt mycket anses vara incelpropaganda.
  • Meenos
    Anonym (Jig) skrev 2024-07-25 16:50:15 följande:

det är väl mer incel rörelsen du tänker på ?  extremkoll.se/artiklar/incel-rorelsen 

"Från början var det en blandning av människor i incel-rörelsen men numera finns det nästan bara heterosexuella män på forumen. Anledningen till att incel-rörelsen startades på nätet var för att personer som hade svårt att dejta och kände sig ensamma skulle kunna få kontakt med andra och få stöd av människor som kände på samma sätt. Tonen i forumen förändrades dock efter hand och har blivit allt mer fientlig mot kvinnor och mot samhället, som många incels menar har svikit dem."

annars står det ju för involuntary celibate Ofrivilligt celibat. 

• Anonym (Jig)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-25 17:02:39 följande:
    Det är inte det lättaste att definiera vad incelpropaganda är. På FL kan väldigt mycket anses vara incelpropaganda.
    Jag tycker det är busenkelt.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Jig) skrev 2024-07-25 17:14:26 följande:
    Jag tycker det är busenkelt.
    Eftersom du helt går efter ditt eget rättesnöre och vad du känner antagligen.
  • Anonym (Jig)
    Meenos skrev 2024-07-25 17:05:20 följande:

det är väl mer incel rörelsen du tänker på ?  extremkoll.se/artiklar/incel-rorelsen 

"Från början var det en blandning av människor i incel-rörelsen men numera finns det nästan bara heterosexuella män på forumen. Anledningen till att incel-rörelsen startades på nätet var för att personer som hade svårt att dejta och kände sig ensamma skulle kunna få kontakt med andra och få stöd av människor som kände på samma sätt. Tonen i forumen förändrades dock efter hand och har blivit allt mer fientlig mot kvinnor och mot samhället, som många incels menar har svikit dem."

annars står det ju för involuntary celibate Ofrivilligt celibat. 

Du kan ju också vara en helt vanlig singel. Om någon sprider eller sympatiserar med incelpropaganda så tillhör de dom. Dvs en subkultur.

För annars så kan någon förvandlas till en incel bara för att de gått en dag utan sex.
  • Anonym (Jig)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-25 17:16:22 följande:
    Eftersom du helt går efter ditt eget rättesnöre och vad du känner antagligen.
    En kvalificerad gissning säger mig att du också är en incel pga ditt bittra uttalande. Snart kommer du väl med incelsnack såsom att "kvinnor har så svårt att ta kritik" eller liknande. 
Svar på tråden Incel frågor