• Anonym (Klumseduns29)

    Blodklump 2 månader efter

    Hej,

    Jag fick ett missfall för två månader sen (maj månad), skulle gå in i vecka 12 då när de upptäckte ett ?missed abortion?. Fick behandling och låg inne, fick ta några doser efteråt för allt inte hade kommit ut. blött sedan dess men enligt läkaren är det skonsammast att låta kroppen ta hand om det. 

    Idag började det forsa blod och när jag gick på toa kom det ut en stor klump (levrat blod?) tänk er en stor lever typ. Sen dess har jag inte blött så mycket men kommer litegrann.

    borde jag vara orolig? Eller är det normalt?
    känner mig väldigt matt och trött nu. 


    tacksam för svar! 

  • Svar på tråden Blodklump 2 månader efter
  • Anonym (Jo)

    Normal vikt på en lever är mer än ett kg, så jag skulle absolut uppsöka vården för säkerhets skull. Min gissning är att det där ändå var bland det sista som ska ut och att det kommer lugna ner sig nu men jättekonstigt att du inte fått mer hjälp tidigare!

  • Anonym (Jo)

    Och att du är trött är inte alls konstigt med sådan blodförlust! Skulle rekommendera järnrik kost ett tag framöver, även blutsaft, allt du kan komma på. Du kan be vården kolla dina järnvärden ifall du behöver tabletter för att komma till rätt nivåer igen.

  • Anonym (F)

    Jag skulle åtminstone stone kontakta sjukvård och rådfråga 

  • Anonym (Klumseduns29)

    Tack för svar. Känns bara som att jag inte orkar ringa dem nu, vad ska dom göra liksom? varit ganska pigg innan ändå men är helt matt nu. 

  • Anonym (F)
    Anonym (Klumseduns29) skrev 2024-07-24 22:24:06 följande:

    Tack för svar. Känns bara som att jag inte orkar ringa dem nu, vad ska dom göra liksom? varit ganska pigg innan ändå men är helt matt nu. 


    Undersöka ifall det finns rester kvar, du kanske behöver läkemedel. 
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Klumseduns29) skrev 2024-07-24 22:24:06 följande:

    Tack för svar. Känns bara som att jag inte orkar ringa dem nu, vad ska dom göra liksom? varit ganska pigg innan ändå men är helt matt nu. 


    Som F säger så behöver du kontrolleras! Rester kan bli en obehaglig upplevelse med infektioner och annat.
  • Anonym (Klumseduns29)

    Jo, men kan ringa dem imorgon, tänkte mer om jag behöver oroa mig nu ikväll? Eller om jag kan gå och lägga mig utan att behöva oroa mig för något:(

  • Anonym (F)
    Anonym (Klumseduns29) skrev 2024-07-24 22:41:17 följande:

    Jo, men kan ringa dem imorgon, tänkte mer om jag behöver oroa mig nu ikväll? Eller om jag kan gå och lägga mig utan att behöva oroa mig för något:(


    Du kan vänta tills imorn ifall du inte har väldigt ont.
  • Anonym (Jo)

    Beror på hur matt du är. Ta något blodsockerhöjande iaf, helst bra om du har sällskap så klart. Du kan åtminstone ringa 1177 för rådfrågning för det kan vara blodbrist också efter allt det där.

  • Anonym (Klumseduns29)

    Ringde dem idag och de tyckte inte det fanns så mycket att oroa sig för och att det bara var det ?sista? som skulle ut. Har knappt blött sen dess men känner mig typ febrig:(((
    men kollade tempern och den var snarare låg än hög:(( suck:((

  • Anonym (Jo)
    Anonym (Klumseduns29) skrev 2024-07-25 21:18:32 följande:

    Ringde dem idag och de tyckte inte det fanns så mycket att oroa sig för och att det bara var det ?sista? som skulle ut. Har knappt blött sen dess men känner mig typ febrig:(((
    men kollade tempern och den var snarare låg än hög:(( suck:((


    Ja du mår nog rätt dåligt nu när du tappat mycket blod. Se som sagt till att hålla blodsockret uppe, ät järnrik mat, vila, svep in dig i filt om du fryser. De sa inget om att du kanske hade blodbrist?
  • Anonym (Klumseduns29)

    Hej,
    det är okej, slutade blöda efter klumpen men börjat blöda på nytt nu. Trött och utmattad bara, och kontaktat sjukvården om att jag vill ha tid men får inget gehör:/ så känns inte som att det finns så mycket att göra just nu:(

  • Anonym (Jo)
    Anonym (Klumseduns29) skrev 2024-07-27 21:08:19 följande:

    Hej,
    det är okej, slutade blöda efter klumpen men börjat blöda på nytt nu. Trött och utmattad bara, och kontaktat sjukvården om att jag vill ha tid men får inget gehör:/ så känns inte som att det finns så mycket att göra just nu:(


    Hmm, ja jag hoppas att du återfår din styrka snart, men om blödningen inte minskar under morgondagen så ring 1177 åtminstone och sedan VC på måndag direkt om du fortfarande blöder mycket då. Det är säkert ingen jättefara men du ska inte behöva tappa hur mycket blod som helst, det kan behövas påfyllning eller så.
  • Anonym (Klumseduns29)

    Nej, tycker ändå det är sjukt att det ska komma ut såhär mycket, två månader senare. Var iofs påväg in i v. 12 när fostret hade dött. Så det var ändå 12 veckor in nästan. Men känns konstigt att fortfarande blöda såhär mycke och trodde allt kom ut i o med klumpen förra veckan:(
    nu rinner det på "som vanligt" och blött igenom 2 ggr idag iaf:(
    sjukt att dom kan säga att allt kommit ut o är klart (ca 1,5v. när jag va på undersökning) när det tydligen inte alls verkar vara klart.

  • Anonym (Jo)
    Anonym (Klumseduns29) skrev 2024-07-28 18:21:55 följande:

    Nej, tycker ändå det är sjukt att det ska komma ut såhär mycket, två månader senare. Var iofs påväg in i v. 12 när fostret hade dött. Så det var ändå 12 veckor in nästan. Men känns konstigt att fortfarande blöda såhär mycke och trodde allt kom ut i o med klumpen förra veckan:(
    nu rinner det på "som vanligt" och blött igenom 2 ggr idag iaf:(
    sjukt att dom kan säga att allt kommit ut o är klart (ca 1,5v. när jag va på undersökning) när det tydligen inte alls verkar vara klart.


    Ja jag tycker du ska ligga på dem imorgon om en ny undersökning och ffa en förklaring kring varför du blöder så mycket fortfarande. Hoppas det lugnar sig snart.
  • Anonym (Klumseduns29)

    Hej igen,

    Har inte varit på återbesök och blöder fortfarande:(( har även ont i buken och nu är blodet brunt. Det har alltså gått 2,5 sedan missfallet:/ borde väl sluta blöda vid det här laget? :((

  • cutepenguin
    Anonym (Klumseduns29) skrev 2024-08-10 11:54:19 följande:

    Hej igen,

    Har inte varit på återbesök och blöder fortfarande:(( har även ont i buken och nu är blodet brunt. Det har alltså gått 2,5 sedan missfallet:/ borde väl sluta blöda vid det här laget? :((


     


    Ta kontakt med vården! Du ska absolut inte blöda 2,5 månad efter missfallet. Förmodligen har inte allt kommit ut och du kan behöva skrapas.

Svar på tråden Blodklump 2 månader efter