• Anonym (Mr BuP)

    Dyraste ditt barn förstört

    Av ekonomiskt eller affektionsmässigt värde?

  • Svar på tråden Dyraste ditt barn förstört
  • Anonym (Ledsen)

    En dyr designerskulptur som vi fick i bröllopsgåva... Svensk designer längre tillbaka i tiden, skulpturen går inte att hitta dubblett av i hela landet.

  • Anonym (Affektionsvärde)

    Min yngsta dotter slog sönder en ärvd prydnadssak när hon var ungefär två år (hur hon kom åt den är en gåta. Jag var inte hemma, och hennes pappa såg inte det hända.) Den har inget monetärt värde, men betyder mycket för mig. Den gick att limma i alla fall. 

    Min äldsta dotter hade en period då hon älskade att klippa saker med sax. Trots att jag gömde alla saxar lyckades hon ändå hitta en, och klippte sönder en löpare som min farmor vävt. Den är numera två mindre dukar.

    Ska man prata saker med ekonomiskt värde så tog min saxklippande dotter min mobil och släppte den i en hink med vatten. Och något år senare tog hon olovandes ut paddan på altanen och tappade den i stenplattorna så att skärmen sprack. Och bägge två har haft sönder varsin TV, den äldsta klättrade upp på TV-bänken och lyckades välta TVn (efter det förankrade vi apparaterna ordentligt), och den yngsta drämde ett kvastskaft i skärmen så att den sprack (hon lekte Harry Potter).

    Att barn har sönder saker får man räkna med. Vuxna har ju också sönder grejer. Jag skulle kanske inte klippa sönder en duk med sax, men jag hade säkert kunnat tappa min mobil eller tappa min ärvda prydnadssak när jag dammade den.

  • Anonym (Affektionsvärde)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-07-24 21:43:59 följande:

    En dyr designerskulptur som vi fick i bröllopsgåva... Svensk designer längre tillbaka i tiden, skulpturen går inte att hitta dubblett av i hela landet.


    En del saker barnen (eller jag/min sambo) haft sönder har jag lyckats hitta på Tradera eller andra secondhand, men är det något så ovanligt som din skulptur så går väl inte det. Tråkigt!
  • Aliona

    Tro det eller ej, men det enda vår numera åttaåring har haft sönder är ett billigt vinglas. Men det kan väl fortfarande hända! 

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Affektionsvärde) skrev 2024-07-24 21:58:17 följande:
    En del saker barnen (eller jag/min sambo) haft sönder har jag lyckats hitta på Tradera eller andra secondhand, men är det något så ovanligt som din skulptur så går väl inte det. Tråkigt!
    Ja vi tittade igenom alla möjliga såna sidor =/ Nu i efterhand mindre ledsamt iom att vi skilde oss men just då kändes det som en fruktansvärd katastrof.
  • Anonym (Glad Pappa)

    Min ena son trasade ned taket på våran bil

  • Anonym (Glad Pappa)

    Min ena son trampade ned taket på våran bil

Svar på tråden Dyraste ditt barn förstört