• Anonym (Matglad)

    Hur långt in i förhållande kan man bli fet?

    3 mån
    6 mån
    1 år??

  • Svar på tråden Hur långt in i förhållande kan man bli fet?
  • Anonym (Ja vet)

    Som man, när du tjänar så mycket pengar att frugan inte behöver jobba.
    Som kvinna efter 2a barnet, men du måste ändå ställa upp på sex och jobba såklart.

  • Anonym (Aldrig)

    Varför tycker du att det är ok att bli fet för att du är i ett förhållande?

    I mitt tycke är et aldrig "ok" att bli fet egentligen. Möjligen om det är kortvarigt pga sjukdom, men det finns inget positivt med att vara fet (bortsett från att det finns en liten klick människor som går igång på att deras partner är fet).

  • Anonym (Din kropp)

    Du kan bli fet när du vill i förhållandet såklart. Men om din partner inte har det som en preferens riskerar du bli lämnad.

    Självklart kan hen stanna av andra anledningar ( ekonomiskt beroende eller för att hen älskar dina egenskaper ändå). 

    Oftast stannar både män o kvinnor, exempelvis efter gravidkilon eller för att de byggt ett liv tillsammans. Men det finns alltid en risk att attraktionen svalnar om det går överstyr.

  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Skumtomte)

    Vadå kan? Man kan bli fet när som helst i sitt liv.

  • Anonym (V)

    Vill du att kvinnan ska vara attraherad och vilja ha sex med dig så - aldrig. Håll dig i form och bli inte överviktig.

  • Anonym (Geggo)

    Valackare86:

    Jag tror inte folk förstod att du var ironisk ;) 

  • Anonym (Rob)

    Fet var extremt. Är nog få om ens någon som skulle acceptera det.
    Kvinnor kan ju vara överviktiga trots normalt BMI.  Men inte en chans att jag skulle stanna kvar om hon vart överviktig utan orsak, ex tillfällig sjukdom eller pga graviditet. Så länge hon går ner kilona igen...

  • Anonym (Tvärtom)

    Jag tycker att har jag en karl så är det lättare att hålla mig smal ( och även fräsch, sköta om mitt hem..så deppig är jag som singel). Blir lättare då jag har ett syfte. Att vara smal/snygg för min egen skull motiverar inte mig något vidare. Även saker som städa, klä mig snyggt, raka kroppshår, sminka mig... behöver ha en karl för att ha lust att sköta sådant. 

  • Anonym (V)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-07-25 03:52:15 följande:

    Jag tycker att har jag en karl så är det lättare att hålla mig smal ( och även fräsch, sköta om mitt hem..så deppig är jag som singel). Blir lättare då jag har ett syfte. Att vara smal/snygg för min egen skull motiverar inte mig något vidare. Även saker som städa, klä mig snyggt, raka kroppshår, sminka mig... behöver ha en karl för att ha lust att sköta sådant. 


    Med andra ord så har du bara självrespekt om en karl finns där att bekräfta dig?

    Jag har aldrig varit tillsammans med någon men lyckas ändå ta hand om både min hälsa, mitt hem och allt övrigt i livet.

    Skaffa dig lite självförtroende du också vetja. En man kan du aldrig lita på att han stannar hos dig. 
Svar på tråden Hur långt in i förhållande kan man bli fet?