Klump i halsen
Eller globuskänsla som läkaren på akuten så fint kallade det. Har väl haft lite känningar tidigare av att ha en klump i halsen, som märkts mest när jag sväljer. För ca 5 veckor sedan i samband med packning inför japanresa får jag något som liknar en panikångestattack, svårt att andas från ingenstans och börjar sedan hyperventilera, får stickningar I fingrarna och tror jag ska svimma/dö. Söker akuten ett par ggr för detta då jag blir livrädd och får över träffa öron näsa halsläkare som kör ner slang i halsen via näsan
ALLT ser bra ut, prover, EKG, syresättning, fina andningsljud, tror totalt 7 pers varav 4 läkare lyssnat på mina lungor.
Alla var sedan lugnt under resan, inga bekymmer med andning eller klumpkänsla. Tänker då i min enfald att allt är över och det var något tillfälligt.
För en vecka sedan åter klumpkänsla, som att det kramar om halsen, tyngre att andas varesig om jag ligger, sitter eller rör mig. Söker åter akuten och får samma lugnande besked + info om globuskänsla, att det är ofarligt med kan vara extremt obehagligt. Går nu med konstant obehaglig känsla i halsen och känsla av att inte kunna andas ordentligt även om jag uppenbarligen gör det. Symtomen lättas något av Lergigan som jag fick utskrivet inför den långa flygresan + att jag fått tid till psykolog i september.
Tydligen kan stress och ångrst ge dessa symtom men sååå obehagligt.
Någon som känner igen sig?