• Flowers71

Tips på hus att hyra i Florida

Jag och min familj, två vuxna två barn, vill ha tips på vart man kan leta efter hus att hyra i Florida, gärna runt Fort Lauderdaleområdet. Viktigt att det är seriösa uthyrare.
    Tack på förhand

• Svar på tråden Tips på hus att hyra i Florida
  • Anonym (Sweden)

Det finns olika facebookgrupper, kanske svenskar som bor i usa, eller svenskar i usa eller liknande? Eftersom du vill bo där? De kan säkert ge tips.

• Anonym (Sweden)

Finns säkert svenskar i Florida-sida också på Facebook 

• Anonym (FL)

Jag bor i Florida, närmare Clearwater. 

Det finns en fb grupp som heter "Swedes in central florida" kolla där

Jag vill dock varna för att bostadsmarknaden är helt galen just nu, där vi bor är det typ omöjligt att få 3 sovrum under 2000 dollar.

Går ni via ett hyresbolag så får man även betala en ansökningsavgift runt 75 dollar för varje bostad man vill ha

Att köpa är inte heller att rekommendera just nu för där ligger priserna skyhöga, det kommer förmodligen krasha om några år så då tänkte vi köpa :)

• Anonym (Sweden)

Amerikanska motsvarigheten till hemnet heter zillow 

• Anonym (FL)

Ja alltså, ska ni flytta eller bara på semester?

Zillow är helt rätt som en annan skrev, där finns både att hyra och köpa, men ska ni bara på semester så är det airbnb som gäller

• Anonym (Anonym)
    Anonym (FL) skrev 2024-07-23 15:43:32 följande:

Jag bor i Florida, närmare Clearwater. 

Det finns en fb grupp som heter "Swedes in central florida" kolla där

Jag vill dock varna för att bostadsmarknaden är helt galen just nu, där vi bor är det typ omöjligt att få 3 sovrum under 2000 dollar.

Går ni via ett hyresbolag så får man även betala en ansökningsavgift runt 75 dollar för varje bostad man vill ha

Att köpa är inte heller att rekommendera just nu för där ligger priserna skyhöga, det kommer förmodligen krasha om några år så då tänkte vi köpa :)

Ursäkta mig, jag borde ju skrivit att det gäller semester, men tack ändå för svar🙂
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (FL) skrev 2024-07-23 16:42:56 följande:

Ja alltså, ska ni flytta eller bara på semester?

Zillow är helt rätt som en annan skrev, där finns både att hyra och köpa, men ska ni bara på semester så är det airbnb som gäller

Det gäller semester🙂
Svar på tråden Tips på hus att hyra i Florida