• Anonym (Önska)

    När slog Clearblue om till 3+?

    Hej, när slog Clearblue veckoindikator om till 3+ för er?. Är idag på vad jag tror är cirka 5+4.

  • Svar på tråden När slog Clearblue om till 3+?
  • Anonym (Önska)

    Puff

  • Anonym (Olika)

    Tror det kan vara lite olika för alla men att 3+ är likvärdigt med att vara gravid 6+0. I v 5+3 stod det fortfarande 2-3v för mig. Är nu i v 10 och har sett den lilla på ultraljud. 

  • Anonym (Hej)

    Har förstått att det är jätteindividuellt men de två gånger jag varit gravid har det visat 3+ på 5+2 och 5+3. Innan det tog jag senast ett veckoindikator på v 4+4 som visade 2-3, så vet inte om det slog om de dagarna jag tog testen eller något tidigare. har dock hört om många som fått omslag senare och viss knappt alls trots att graviditeten varit helt normal, verkar som att vissa test funkar bättre på vissa personer än andra! 

  • Anonym (A)

    Jag fick 3+ i vecka 5+4. Innan dess 2-3 i vecka 4+5 ungefär. 

  • Anonym (CB)

    Mitt 3+ kom i 5+0 med båda graviditeter. Men det ska ju vara rätt icke-utspätt helst morgonurin då.

  • Anonym (S)

    Jag är i 5+3 idag och ska testa imorgon tänkte jag. Det är iaf vid denna tidpunkt det brukar slå om för mig (jag har tre barn sedan tidigare). 

  • Anonym (S)

    Så testa med morgonurin i morgon! 

  • Supersemlan

    Hej!


     


    Sorry om jag kapar tråden? Ni här inne verkar kunniga! 


    Jag borde haft ÄL den 9/7 och plussade med Clearblue i tisdags, den 23/7. Då visade veckoindikatorn 1-2. 


    I onsdags och idag testade jag med rfsu?s test testa ofta med morgonurin, och båda dagarna så upplevde jag att strecken var bleka, om än där. Och jag kunde inte se någon stegring från onsdag till torsdag.


    Då jag haft två utomkvedshavandeskap och ett missfall innan detta (dessa gånger testade jag dock bara en gång, med Clearblue, så jag har ingen aning om hur starkt streck som skulle visats) så tänkte jag att de betydde det värsta?


    Men nu precis så testade jag med ytterligare ett Clearblue som visade gravid 2-3.


    Hur skulle ni tolka detta? 

  • Anonym (A)
    Supersemlan skrev 2024-07-25 16:33:05 följande:

    Hej!


     


    Sorry om jag kapar tråden? Ni här inne verkar kunniga! 


    Jag borde haft ÄL den 9/7 och plussade med Clearblue i tisdags, den 23/7. Då visade veckoindikatorn 1-2. 


    I onsdags och idag testade jag med rfsu?s test testa ofta med morgonurin, och båda dagarna så upplevde jag att strecken var bleka, om än där. Och jag kunde inte se någon stegring från onsdag till torsdag.


    Då jag haft två utomkvedshavandeskap och ett missfall innan detta (dessa gånger testade jag dock bara en gång, med Clearblue, så jag har ingen aning om hur starkt streck som skulle visats) så tänkte jag att de betydde det värsta?


    Men nu precis så testade jag med ytterligare ett Clearblue som visade gravid 2-3.


    Hur skulle ni tolka detta? 


    Dina clearblue-tester stegrar ju, så hcg:t stiger. Skit i vad RFSU-stickorna visar.

    Men att hcg:t stiger är ju ingen garanti för att fostret utvecklas som det ska, vilket kan vara bra att ha i åtanke. Jag har själv följt stegringen på graviditetstester och känt mig trygg i graviditeten, men samtidigt haft ett pågående MA. 
  • Anonym (Isabella)

    I vecka 5+1 enligt senaste mens den här graviditeten men har gjort VUL (bokat privat pga tidigare missfall) senare och enligt det var jag några dagar längre gången.. så vecka 5+4 var det isåfall. Förra graviditeten var det ungefär samma vad jag minns. 


    Hade testat 5 dagar tidigare och då visade den 2-3 veckor.
    Nu är jag i vecka 10.

  • Anonym (Isabella)
    Supersemlan skrev 2024-07-25 16:33:05 följande:

    Hej!


     


    Sorry om jag kapar tråden? Ni här inne verkar kunniga! 


    Jag borde haft ÄL den 9/7 och plussade med Clearblue i tisdags, den 23/7. Då visade veckoindikatorn 1-2. 


    I onsdags och idag testade jag med rfsu?s test testa ofta med morgonurin, och båda dagarna så upplevde jag att strecken var bleka, om än där. Och jag kunde inte se någon stegring från onsdag till torsdag.


    Då jag haft två utomkvedshavandeskap och ett missfall innan detta (dessa gånger testade jag dock bara en gång, med Clearblue, så jag har ingen aning om hur starkt streck som skulle visats) så tänkte jag att de betydde det värsta?


    Men nu precis så testade jag med ytterligare ett Clearblue som visade gravid 2-3.


    Hur skulle ni tolka detta? 


    Det betyder ju att det stiger så det är absolut ett bra tecken. Tror inte man ska fastna för mycket på hur starka strecken är. Jag tyckte inte strecken på Clearblue blev tillräckligt mycket starkare den här graviditeten (var orolig pga tidigare missfall) men har gjort tidigt VUL i vecka 8 och då såg allt bra ut, är i vecka 10 nu. Jag betalade själv för privat VUL men eftersom du har haft utomkvedshavandeskap innan får du nog gör tidigt VUL utan att behöva betala själv? 
  • Anonym (S)
    Supersemlan skrev 2024-07-25 16:33:05 följande:

    Hej!


     


    Sorry om jag kapar tråden? Ni här inne verkar kunniga! 


    Jag borde haft ÄL den 9/7 och plussade med Clearblue i tisdags, den 23/7. Då visade veckoindikatorn 1-2. 


    I onsdags och idag testade jag med rfsu?s test testa ofta med morgonurin, och båda dagarna så upplevde jag att strecken var bleka, om än där. Och jag kunde inte se någon stegring från onsdag till torsdag.


    Då jag haft två utomkvedshavandeskap och ett missfall innan detta (dessa gånger testade jag dock bara en gång, med Clearblue, så jag har ingen aning om hur starkt streck som skulle visats) så tänkte jag att de betydde det värsta?


    Men nu precis så testade jag med ytterligare ett Clearblue som visade gravid 2-3.


    Hur skulle ni tolka detta? 


    Om du upplever att stegringen är för långsam bör du med din historik ta upp det med MVC så att det inte är ytterligare ett x. Jag vet ju inte om du har opererat bort äggledaren dina fastnade i, men om inte finns det en risk för att få fler utomkveds då de fastnar i ärrvävnad. 


    Vill inte skrämma upp dig på något sätt alls, men jag tycker verkligen att man bör vara på säkra sidan när det gäller sånt här. Utan den anamnesen hade jag bara rådit dig till att testa på nytt om någon vecka igen. 

  • Anonym (Olika)

    Jag upplever att rfsu testa ofta varierar i färg

  • Anonym (CB)

    Svar till supersemlan: man brukar ofta säga att HcG fördubblas varannan dag så om du tester onsdag och torsdag kanske du inte fångar stegringen på så vis. Positivt att CB slagit om!

Svar på tråden När slog Clearblue om till 3+?