• Anonym (känslig)

Gravidhormoner med svärisar på besök

Har svärföräldrarna och svägerskan med familj på besök. Vi träffas sällan pga avståndet. Nu är jag gravid i första trimestern och det är ganska många veckor kvar tills vi vill berätta om graviditeten. Mina hormoner har verkligen kopplats på vilket absolut märks nu när vi har gäster. Blir lättirriterad och ledsen (gråtfärdig) för småsaker, som att de går och köper annat fika för att det jag erbjöd inte verkar vara bra nog.

Hur ska jag klara av att dölja gravidhumöret veckan ut? Just nu springer jag iväg och gömmer mig på toaletten stup i kvarten. Hjälp!

• Svar på tråden Gravidhormoner med svärisar på besök
  • Anonym (S)

Säg att du har svår pms om de undrar. Hur långt gången? Efter vecka 12 minskar risken för missfall och om du är nära den gränsen kan det vara läge att berätta ändå. Om du absolut inte vill så ja, då får du fortsätta springa på toa och gråta.

• Anonym (känslig)
    Anonym (S) skrev 2024-07-22 14:38:09 följande:

Säg att du har svår pms om de undrar. Hur långt gången? Efter vecka 12 minskar risken för missfall och om du är nära den gränsen kan det vara läge att berätta ändå. Om du absolut inte vill så ja, då får du fortsätta springa på toa och gråta.

8 veckor. Vill helst se ultraljudet innan jag berättar för jag är lite nojig.
  • Anonym (My)

Säg att du är helt slutkörd efter en stressig period på jobbet eller att du haft svårt att sova sista tiden på grund av värmen, ljusa nätter eller något.

Svar på tråden Gravidhormoner med svärisar på besök