• Anonym (?)

    Hjälp! Hur tar jag bort örhänget?

    Hej!
    Jag tog hål i örat för någon dag sedan och ångrar mig verkligen. Men problemet är att jag inte vet hur jag får bort örhänget? Dem sitter som berget. Har både vridit på fram och baksidan.
    Är det någon här som vet hur man gör?
    Lägger upp bild på fram och baksida.







  • Svar på tråden Hjälp! Hur tar jag bort örhänget?
  • Anonym (F)

    Dra isär bara. Det sitter hårt för att det egentligen ska sitta i typ sex veckor utan att lossna.

  • Anonym (?)
    Anonym (F) skrev 2024-07-22 13:42:39 följande:

    Dra isär bara. Det sitter hårt för att det egentligen ska sitta i typ sex veckor utan att lossna.


    Menar du att jag ska ta från båda sidorna och rycka? Det gör ju skit ont?
  • Anonym (F)

    Ja ts, det är så du får isär dem. För det är väl inte så att man ska skruva av...? Aldrig hört om läkörhängen som funkar så utan det ska "bara" vara att dra isär.

  • Anonym (?)
    Anonym (F) skrev 2024-07-22 13:58:25 följande:

    Ja ts, det är så du får isär dem. För det är väl inte så att man ska skruva av...? Aldrig hört om läkörhängen som funkar så utan det ska "bara" vara att dra isär.


    Men jag försöker och dra men lyckas inte.
    Tänk om hon skruva fast dem på nåt sätt
  • Anonym (F)

    Ring och fråga, men jag tror att det bara ska ryckas isär iaf.

  • halvan

    Jag har aldrig hört talas om några örhängen som man skruvar av eller på, utan örhängen ska tas tag i från båda håll och dras isär.

  • halvan

    Din örsnibb är förresten säkert svullen nu eftersom du tog hål igår, det kan vara därför också som det är svårt att få ett bra grepp. Om du pallar kan du nu vänta några dagar tills svullnaden gått ner innan du drar isär dom, eller kanske kyler ner örat med is en stund så det inte är så svullet.

  • Anonym (?)
    halvan skrev 2024-07-22 14:22:23 följande:

    Din örsnibb är förresten säkert svullen nu eftersom du tog hål igår, det kan vara därför också som det är svårt att få ett bra grepp. Om du pallar kan du nu vänta några dagar tills svullnaden gått ner innan du drar isär dom, eller kanske kyler ner örat med is en stund så det inte är så svullet.


    Det var i fredags jag tåg hål inte igår. 


    Jag försöker verkligen dra isär men lyckas inte. Är jag så klen eller krävs det så mycket mer kraft? 

  • Anonym (F)
    Anonym (?) skrev 2024-07-22 14:35:40 följande:

    Det var i fredags jag tåg hål inte igår. 


    Jag försöker verkligen dra isär men lyckas inte. Är jag så klen eller krävs det så mycket mer kraft? 


    Ja man får ta i som en hel karl! Det där fixar du.
  • halvan
    Anonym (?) skrev 2024-07-22 14:35:40 följande:

    Det var i fredags jag tåg hål inte igår. 


    Jag försöker verkligen dra isär men lyckas inte. Är jag så klen eller krävs det så mycket mer kraft? 


    Det behövs ganska mycket kraft. Man får inte vara rädd och har du ett bra grepp och drar framåt och bakåt samtidigt gör det inte ont. Men det ska ju inte behövas övermänsklig kraft.. :) Har du tagit i men det ändå inte går isär skulle jag höra av mig till stället där hålet togs och be om hjälp att ta ut den.
Svar på tråden Hjälp! Hur tar jag bort örhänget?