• Anonym (Regnbågen)

Hjälpte till, hittade läkemedel

i min familj har det varit väldigt tyst med mående, kanske att man känner sig nere eller deprimerad, det ska bara vara att man tar tag i det liksom. 

idag hittade jag en ganska stark ångest medicin i min mammas badrumsskåp, skulle ta en värktablett och låtsades som ingenting, hon svarade mig att det bara var lite värktabletter hon fått utskrivet, sen gick hon och gömde förpackningen. 

hon är 60+ och skulle ha hjälp med att gå in på hennes journaler och kan inte se en enda anteckning om dessa tabletter? Men de är såklart utskrivna i hennes namn. 

det kanske inte är någon stor grej men hon är ändå 60+ och jag fattar liksom inte hur hon har fått ut dem och vad hon har sagt osv.? Hon har liksom aldrig ens nämnt något och verkar ändå ha det rätt okej. Hur kan det inte finnas en enda anteckning? Vad tänker ni kring att ens familjemedlem är så tyst och döljer? 

• Svar på tråden Hjälpte till, hittade läkemedel
  • Anonym (F)

Hon har fått ut dem för längre sedan tillbaka, du ska bara kunna se aktuella recept om du loggar in. Recept ska väl vara aktuella i upp till ett år för uttag, eller så har hon redan tagit ut så att det inte finns fler uttag kvar.

Du fattar inte varför en person får ångestdämpande utskrivet...? För att det finns ett behov så klart, och det kan ha funnits i många år. Hennes mående är privat och hon vill inte diskutera det med dig. Respektera det och sluta lägg mer energi på detta.

• Anonym (Regnbågen)
    Anonym (F) skrev 2024-07-21 21:17:01 följande:

Hon har fått ut dem för längre sedan tillbaka, du ska bara kunna se aktuella recept om du loggar in. Recept ska väl vara aktuella i upp till ett år för uttag, eller så har hon redan tagit ut så att det inte finns fler uttag kvar.

Du fattar inte varför en person får ångestdämpande utskrivet...? För att det finns ett behov så klart, och det kan ha funnits i många år. Hennes mående är privat och hon vill inte diskutera det med dig. Respektera det och sluta lägg mer energi på detta.

Blev bara så fundersam och så eftersom hon alltid klagat på folk och sagt att man inte ska prata med någon eller liknande. 
  • Anonym (Usch!)
    Anonym (Regnbågen) skrev 2024-07-21 21:19:11 följande:
    Blev bara så fundersam och så eftersom hon alltid klagat på folk och sagt att man inte ska prata med någon eller liknande. 
    Hennes hälsa är hennes privatsak. Punkt.
  • Anonym (F)
    Anonym (Regnbågen) skrev 2024-07-21 21:19:11 följande:
    Ja så kan det vara, men om man själv känner att man mår skit så lär man söka hjälp till slut oavsett vilka principer man haft förut.
Svar på tråden Hjälpte till, hittade läkemedel