• Jullen99

    Bruna flytningar - gravid

    Hej! 


    Jag fick ganska nyligen reda på att jag är gravid, enligt NC går jag in i v. 6 imorgon.
    Jag tog ÄL-stickor under föregående cykel, som visade pos 6/7, och tempen bekräftade ÄL 7/7. Bara tre dagar senare (10/7) började jag få bruna flytningar. Någon dag var det lite antydning till färskt blod, men övrigt bara brunt. Den 16/7 testade jag svagt positivt och sedan dess har stickorna bara visat starkare och starkare streck och nu är båda streck lika tydliga. Hur som helst så fortsätter jag ha bruna flytningar, varenda dag! Det kan vara mer eller mindre från dag till dag, någon dag har det till och med varit som ?koagler? fast mörkbrunt. Dom flesta dagarna är det mellanbruna flytningar, inte mycket, men så jag behöver ett trosskydd åtminstone. I övrigt har jag inte ont eller så, började dock få klåda i underlivet för 2 dagar sedan och misstänker svamp..
    Är förövrigt frisk, 25 år gammal och normalvik, detta är första graviditeten. 


    Ska ringa MVC på måndag, men blir så nyfiken på om fler upplevt liknande symtom? Hur har det i så fall gått för er? 

  • Svar på tråden Bruna flytningar - gravid
  • Jullen99

    Det var ju lite dåligt med svar i denna tråd - men uppdaterar i alla fall själv så kanske någon i framtiden som hittat till denna tråd kan få sin oro stillad. 


    Gick enligt NC idag in i v. 8 (7+0) och har nu haft bruna skärpiga flytningar varenda dag i drygt 4.5 veckor. I förrgår och igår kom dessutom färskt mörkt blod, kanske 2 matskedar vardera gång, som rann ut när jag gick på toa på morgonen. Detta gjorde att jag inte kunde hålla mig längre och bokade in ett privat VUL till idag. 
    Var helt inställd på att få dåliga besked, men det såg så fint ut och fick både se och höra ett starkt hjärta! HjärtaFramflyttad till v. 7+3 också. Nu ska jag också ta en liten paus från familjeliv och åtminstone försöka att oroa mig lite mindre..Drömmer


Svar på tråden Bruna flytningar - gravid