• Anonym (Plopp)

Ensam

Hej. jag o min sambo sedan många år tillbaka har gått isär. Gemensamt beslut då vi inte längre knappt pratade sov tillsammans eller något. Det blev bara rutin. 

jag är en person som kräver mkt egentid men ändå känner jag mig så himla ensam nu.. 
    det känns som om när jag inte har våra gemensamma barn så har jag inget meningsfullt liv. 

jag vill så gärna ha en riktig vän. Som man kan prata med om allt. men jag är ingen tjej som vill festa o få vänner på de sättet. Hur skaffar man vänner i vuxen ålder? 

finns det någon här som gått igenom samma? 

• Svar på tråden Ensam
  • Lynx123

Bästa sättet är genom utbildningar och kurser. Satsa på det du är intresserad av så kommee du hitta likasinnade.

• Anonym ((Justde))

Jadu .. det är svårt.. 
    Var i landet bor du?

• Anonym (Newfriends)

gofriendly-appen där kan du träffa nya vänner med samma intressen som dig

• Anonym (Sport?)

Har du någon sport /fritidsintresse du kan plocka upp? Föreningsliv är en ingång till vänner.

• Anonym (X)

I vuxen ålder skaffar man inte vänner genom fester.

Mina vänner i vuxen ålder har jag hittat på jobbet, utbildning, kurser och vänners vänner.

• Anonym (Nej!)
    Anonym (Newfriends) skrev 2024-07-21 15:28:33 följande:

gofriendly-appen där kan du träffa nya vänner med samma intressen som dig

Skulle säga tvärtom. Otroligt konstiga människor där.
  • Anonym (Plopp)

Jo ja förstår att vänner hittar man inte på klubben. Haft sådana vänner förr o de va bara ens vän om man festade jämt. 

vet inte riktigt vad jag skulle vilja gå för kurs osv 😳
    men de är säkert en bra idé. Vänner på jobbet har jag men ja skulle som sagt vilja ha en vän utanför jobbet. 

• Anonym (Nej!)
    Anonym (Plopp) skrev 2024-07-22 01:10:49 följande:

Jo ja förstår att vänner hittar man inte på klubben. Haft sådana vänner förr o de va bara ens vän om man festade jämt. 

vet inte riktigt vad jag skulle vilja gå för kurs osv 😳
    men de är säkert en bra idé. Vänner på jobbet har jag men ja skulle som sagt vilja ha en vän utanför jobbet. 

Du kanske kan föreslå att ni gör något utanför jobbet? Ofta måste man vara lite på för att hitta vänner i vuxen ålder. Förra sommaren vågade jag fråga en ny granne om vi skulle ta en promenad tillsammans med våra hundar. Var skitläskigt men gick hur bra som helst. Fråga nån jobbkompis om ni ska ta en AW. Eller fika.
Svar på tråden Ensam