• Anonym (Pappa)

    När är tonåren som jobbigast? Pojkar

    Jag förstår självklart att det är olika, men vill gärna höra erfarenheter av pojkar i tonåren. Här började den riktigt jobbiga perioden vid 14, nu vid 15,5 har det inte minskat, och jag hoppas mest att det inte blir värre.
    Sonen var mycket harmonisk innan detta satte in vilket gör det tydligt att det är just hormoner och ålder som ställer till det. Med hans äldre systrar var det mer otydligt vad som var vad då mycket var jobbigt för dem på olika sätt både före och efter tonåren.
    Så hur länge varade de värsta hormon och utvecklingsstormarna för era söner? Jag kan verkligen inte komma ihåg hur det var för mig.


     

  • Svar på tråden När är tonåren som jobbigast? Pojkar
  • Anonym (Min erfarenhet)

    Vid 17 började det ordna upp sig upplever jag. Då gick det att prata normalt igen. Det började nog tidigare egentligen då han blev mer kontaktsökande runt 16,5. Värsta tiden var åldern 14-16.

  • Anonym (Troj)
    Anonym (Pappa) skrev 2024-07-20 20:13:57 följande:
    När är tonåren som jobbigast? Pojkar

    Jag förstår självklart att det är olika, men vill gärna höra erfarenheter av pojkar i tonåren. Här började den riktigt jobbiga perioden vid 14, nu vid 15,5 har det inte minskat, och jag hoppas mest att det inte blir värre.
    Sonen var mycket harmonisk innan detta satte in vilket gör det tydligt att det är just hormoner och ålder som ställer till det. Med hans äldre systrar var det mer otydligt vad som var vad då mycket var jobbigt för dem på olika sätt både före och efter tonåren.
    Så hur länge varade de värsta hormon och utvecklingsstormarna för era söner? Jag kan verkligen inte komma ihåg hur det var för mig.


     


    Skulle säga att det är väldigt olika beroende på social situation. För egen del tycker jag nian var värst. Jag hade vuxit ifrån mina barndomsvänner.

    I gymnasiet kom man in i ett nytt sammanhang med människor som var en mera lik.
  • elmadumle

    Efter att ha gått igenom tre flickors tonårsperiod med diverse slagsmål de mellan, fula ord hit och dit och div äventyr så var det rena drömmen med en grabb;) 

  • Anonym (H)

    Har två söner och två döttrar och upplever /upplevt att tjejerna är lite mer komplicerade - humörsmässigt och känslomässigt

  • Anonym (Hehe)
    Anonym (H) skrev 2024-07-23 23:29:51 följande:

    Har två söner och två döttrar och upplever /upplevt att tjejerna är lite mer komplicerade - humörsmässigt och känslomässigt


    Det gäller oftast hela livet.
  • Anonym (H)
    Anonym (Hehe) skrev 2024-07-24 00:54:32 följande:
    Det gäller oftast hela livet.
    Haha, ligger nog mycket i din analys
  • Anonym (Morsan)

    Först pojkar är enklare än tonårstjejer.
    Men när man håller på att bli galen, har sagt till 100ggr och inget går fram så finns det bara ett sätt att kommunicera på humor.
    Har en 16åring som nu börjar vi Se att även hjärnan mognar.
    Har följt ett gäng grabbar (grabbens lagkompisar) genom åren, när de gick i
    6-8an var de generellt riktigt jobbiga.
    Nu fattar de att de ska börja gymnasiet, ansvar, respekt mm.

  • sextontassar

    Jag var absolut skitjobbig mellan 15 och 17 och det blev bara gradvis bättre mot 18. Vid 19 blev jag utkastad :D

    Min egen son var jobbigast mellan 18 och 19 och sedan blev det snabbt bättre kommunikation.


    Skild och försiktigt kontaktsökande
Svar på tråden När är tonåren som jobbigast? Pojkar