• Anonym (…)

    Ett fjärde barn

    Min man och jag har tre barn, äldsta är 12 år, mittenbarnet 10 år och minsting är 7 månader. Nu har jag blivit oplanerat gravid Och vet inte vad jag ska göra. Vi har haft det tufft när den minsta var nyfödd men har jobbat oss igenom det och är idag lyckliga, glada och pigga. Mitt förnuft säger att jag borde göra abort eftersom jag är rädd för att inte räcka till för de barn jag redan har, jag är även rädd för att det fjärde barnet ska födas med något fel när vi har haft tur att få tre friska barn. Samtidigt försöker mitt hjärta hitta anledningar till att kunna behålla. Ett barn är ju en gåva och vårt kärleksbarn. Min man säger att jag får bestämma. Han kan tänka sig att lägga allt annat åt sidan för att lägga fullt fokus hemma i några år. Ekonomiskt är det inga problem, vi har gott ställt och utrymme för en person till men vi kommer inte ha någon avlastning pga att våra föräldrar är döda.

    Är det någon som har ett råd att komma med? Kanske någon med fyra barn som kan berätta om skillnaden mellan tre och fyra barn?

  • Svar på tråden Ett fjärde barn
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ja)

    Behåll!

    Vi har 3, samma åldersskillnad som ni mellan. 
    Yngsta är 11 år idag
    Hon är i princip som ett ensambarn
    Så långt ifrån i åldersskillnad till syskonen.
    Jag har ofta sagt att jag önskat att vi skaffat 1 barn till efter henne för att ge henne ett närmare syskon och få en annan dynamik i familjen 

  • Anonym (Sladdbarn)
    Anonym (Ja) skrev 2024-07-26 05:37:52 följande:

    Behåll!

    Vi har 3, samma åldersskillnad som ni mellan. 
    Yngsta är 11 år idag
    Hon är i princip som ett ensambarn
    Så långt ifrån i åldersskillnad till syskonen.
    Jag har ofta sagt att jag önskat att vi skaffat 1 barn till efter henne för att ge henne ett närmare syskon och få en annan dynamik i familjen 


    Är själv sladdbarn och håller med här. Det är 13 år mellan mig och mitt yngsta syskon. Jag hade kompisar under uppväxten men kände ändå ofta att ?alla andra? alltid hade sina syskon. Medan mina syskon hade flyttat hemifrån. Har heller inte så mycket kontakt med syskon idag.
Svar på tråden Ett fjärde barn