• Anonym (Beslutsångest)

    Lägenheter

    Hej!

    Har fått ett bostadserbjudande på en lägenhet jag funderar på att ta men behöver era kloka tankar. 

    Det här är ev. blivande respektive nuvarande bostäder:

    Lägenheten jag kan få
    - Mycket attraktivt område
    - Tryggt
    - Fin och fräsch lägenhet
    - Väldigt lyhörd

    Lägenheten jag har
    - Tyst som en betongbunker
    - Mycket otryggt område

    Det är lyhördheten i nya läggan som oroar mig. Är dock väldigt intresserad av att bo i området och det är relativt svårt att få tag på hyresrätter där.

    Hur tänker ni? 

  • Svar på tråden Lägenheter
  • Hjelm

    Alltså, ingen annan än du själv kan ju svara på hur mycket lyhördheten spelar roll för dig. Dock låter det ju som att man gärna undviker ett "mycket otryggt område". Om det nya området är tryggt och lugnt kanske heller inte så mycket störande ljud uppstår?

  • Anonym (Ida)

    Den nya. Även om det är lyhört så brukar man inte störas så mycket är min erfarenhet. Det brukar ju oftast vara tyst på natten när man vill sova eftersom alla sover då, och på dagen har man ju fullt upp med sitt eget.

  • Anonym (Enkelt)

    Tryggheten alla dagar i veckan!! Lyhördheten lär man sig leva med, det är rätt ok ändå.

  • blomman 2

    Den trygga!!

    Skulle du inte trivas kan du ju lättare byta den lyhörda lägenheten än den som finns på ett otryggt område.

  • Anonym (Beslutsångest)

    Tack!! 💚
    Ja, tryggheten får gå först och lyhördheten är kanske inget större problem om man har bra grannar. Och ja, den blir lätt att byta bort eftersom adressen är så poppis. 
    Lutar mot att jag tar den! 

  • Räkan77

    Ta den! För mig är det viktigt att kunna vara ute på kvällarna och känna dig trygg i sitt närområde.

    Om lyhördheten blir ett problem så tar du tag i det då.

Svar på tråden Lägenheter