• Anonym (Jävligtnojig)

Orgasm påverka på ägglossningen?

jag har den sjukaste frågan och detta stör mig så sjukt mycket.

jag har precis slutat amma för att kunna bli gravid igen, och har ägglossning precis nu. Började fundera att kan orgasm stimulera mjölkproduktionen såpass mycket att den ?förstör? ägglossningen? Jag vet att detta låter sjukt och långsökt som fan. Men vi har försökt bli gravida ett tag under amningen men den har gjort så vi inte kunnat bli gravida så har varit tvungen att sluta helt och hållet. Och nu fick jag orgasm och brösten blev alldeles spända :( alltså har triggat igång mjölken vi velat bli ?av med?. Nu är jag skitnojig att dessa orgasmer förstört hela ägglossningen med sitt jävla prolaktin så att det skiter sig.

någon som vet hur mycket det påverkar? :(

• Svar på tråden Orgasm påverka på ägglossningen?
  • Anonym (chilla)

Chilla lite och fortsätt amma.

Klart orgasm inte påverkar fertiliteten. Men amning gör. Det är väl att din bebis fortfarande vill ha mjölk som gör att du fortfarande producerar.

• Anonym (Jävligtnojig)

Nej jag har slutat att amma redan. Bebisen är snart ett år. men det borde ju påverka då mjölken rann till?

• Anonym (chilla)

1-åringen vill fortsätta och du känner av det kroppsligt. Barn och mammor utvecklar ju nån sorts spegling, typ att de delar celler, en period. Minns inte hur länge, men det finns forskning på det. Jättespännande!

• Anonym (Nej)

Orgasmer påverkar inte.

• Anonym (Jag)

Jag blev gravid nu när jag ammar min 2-åring. Iförsej ammade jag ju såklart lika mycket och hade inte lika mycket mjölk som när han var mindre men jag ammade fortfarande (gör det lite nu också men det gör så ont när jag är gravid och har väldigt lite mjölk kvar). 

Amning kan ju absolut göra det svårare men inte omöjligt. Vi har inte försökt innan så jag vet inte om det skulle gått men kände iallafall inte att jag ville sluta amma honom för att bli gravid igen , då är jag ändå 35+. Men tror absolut inte du behöver vara orolig , om mjölken rann till nu måste det ju varit för att du precis har slutat amma , snart försvinner den nog helt och då kommer den ju inte rinna till igen oavsett vad du gör. 

Svar på tråden Orgasm påverka på ägglossningen?