Flytta hemifrån
Hej!
Jag står just nu inför något svårt i mitt liv och önskar att få råd ifrån er!
jag är 24 år gammal och har min kärlek 25 mil bort. Vi har varit tillsammans med varandra nu i snart 4 år, vi har planerat att flytta ihop men ingen av oss har riktigt tagit steget att flytta så långt. I början av relationen så var jag tydlig med att om vi skulle fortsätta och flytta ihop i framtiden så skulle hon flytta till mig. Det har aldrig varit något större problem. Men nu när jag spenderat en längre tid hos henne så har jag börjat överväga om att flytta till henne. Jag mår så bra här, har haft depression ett bra tag och känner verkligen inte av något alls, tvärtom att jag får motivation att göra saker. Men för mig så är det ett stort problem.
Min far har alltid varit dålig. När jag var 8 så försökte han ta livet av sig för han mådde dåligt efter separationen mellan min mamma och han. Under tiden då så hade hans föräldrar gått bort. Sen när jag var 16 så hittade jag han på golvet då han fått stroke. Nu håller han på att bli helt blind och kroppen hänger inte med.
Jag har ångest i kroppen då jag inte vill lämna honom själv. Hans 2 bästa vänner gick bort för ett par år sen så han har vanliga vänner men ingen nära.
Min syster bor i närheten men dom två går inte bra ihop. Han vill att jag ska ta över huset, vilket jag vill. Men jag vill också vara med min tjej. Jag älskar hela hennes familj. Dom är så nära varandra och man känner verkligen att man är en del av familjen. Men samtidigt så vill jag inte svika min far och flytta långtifrån så ingen kan tahand om honom. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra och skulle verkligen uppskatta råd eller om någon har varit med om en liknande situation