Irriterad på sambo
Jag har en sambo, vi har varit tillsammans i nästan precis 1 år och jag har ett barn sedan tidigare på 4år vars biopappa är död - så min sambo blev ?pappa? nästan direkt och dom gick jättebra ihop.
Ju mer tiden har gått nu så blir min sambo bara mer och mer irriterad och skriker/säger åt sonen på vad jag tycker inte är okej sätt. Ex om sonen sitter och sjunger kan han säga ?snälla sluta sjunga, gå till ditt rum och stäng dörren om du vill sjunga?, medan jag tycker det är härligt att sonen vill sjunga och känna sig trygg.
Annat ex: sonen vaknar tidigt (som barn gör) och kommer alltid in till våran säng för att mysa med mig och ligga och prata lite - men min sambo tycker inte om det. Han blir irriterad och snäsig och utbrister alltid irriterad/suckande ?om du ska vara härinne får du vara tyst - jag vill sova.? och blir sonen inte tyst direkt så suckar han aggressivt och kastar sig upp ur sängen och är irriterad hela morgonen. Jag tycker att det ingår nör man har barn att dom vaknar tidigt och att under småbarnsåren så får man bara ta att man inte kan ta sovmorgon varje morgon.
Jag jobbar heltid + extra för att ha råd att försörja oss alla 3 då min sambo är arbetslös utan någon ersättning? Jag kan inte göra någonting kul med sonen längre pga sambon och det suger helt ärligt. Det känns som att jag och sonen tassar lite på tå ifall man råkar irritera honom. Ofta höjer han rösten rejält mot sonen med ifall sonen ex råkar köra en lastbil över hans tå - varpå sonen blir rädd för han höjer rösten då jag aldrig gör eller gjort och kommer till mig för tröst.
Otroligt rörigt inlägg men hoppas någon har några tips osv. Såklart har jag försökt prata med sambon angående hur han agerar mot sonen och han blir oftast bara irriterad och ger ursäkter som att ?ja men jag vill ju sova? nör han sover till ca 12-13 varje dag. Så det går liksom inte att prata om det.
Jag och sonen har ibland börjat göra grejer utan sambon och det är så mysigt och orosfritt.
Såklart ibland har sambon och sonen bra stunder och dom leker så kul/fint ihop, men det här andra väger över tycker jag och jag vill inte att sonen ska växa upp och känna sig otrygg och oförstådd.