• Anonym (Funkar?)

    Fettbrännande kosttillskott

    Nån som testat ett kosttillskott för att öka ämnesomsättningen, och som faktiskt funkar? Jag tränar varje dag och äter hälsosamt men lyckas inte tappa mina 5 trivselkilon. Jag är normalviktig men behöver förlora 5 kg för att trivas med min kropp. 

  • Svar på tråden Fettbrännande kosttillskott
  • Anonym (Nope)

    Nej dessa är ren bullshit. De ger dig bara ränneskita och på de viset ska man gå ner i vikt i princip. Bättre att fokusera på kaloriunderskott dvs bränn mer kalorier än vad du äter. Det är de enda som fungerar.

  • Anonym (Klick)
    Anonym (Nope) skrev 2024-07-19 20:50:55 följande:

    Nej dessa är ren bullshit. De ger dig bara ränneskita och på de viset ska man gå ner i vikt i princip. Bättre att fokusera på kaloriunderskott dvs bränn mer kalorier än vad du äter. Det är de enda som fungerar.


    Detta 👆 Sen finns det ju även en del knep man kan ta till med maten (utöver att skapa kaloriunderskott alltså), som att tweaka typen av kalorier, så att du ökar på andelen protein och drar ned andelen kolhydrater (efter som det tar mer energi att bryta ned protein än kolhydrater). Ett annat knep, som verkar helt knäppt, men som jag faktiskt sett funka med egna ögon är att äta en halv till en dl kruskakli utblandat med vatten före varje måltid, eftersom kliet i sig inte innehåller just några kalorier som kroppen kan ta upp, men det binder på nåt vis fettet i maten, så att kroppen inte tar upp det i lika hög utsträckning. Det låter ju som fullständigt hittepå, men jag har som sagt sett det funka - kraftigt överviktig man som gick ned 20 kilo på detta sätt, enbart genom att slafsa i sig kli före varje måltid. Helt sjukt. I övrigt åt han exakt likadant och i samma mängder som innan han började med kliet/innan han började gå ned i vikt. Inte så gott, precis, och du får se till att begränsa vattnet eftersom kliet annars kommer att göra dig lös i magen, men kanske värt att testa iaf.
  • Hjelm

    Om du behöver förlora dina fem trivselkilon för att trivas med din kropp, är de väl snarare vantrivselkilon

    Men nej, som andra redan har sagt är det bluff. Möjligen en kortvarig effekt, men det är magsjuka också... energiunderskott är det enda man tappar vikt av och som fungerar i längden.

Svar på tråden Fettbrännande kosttillskott