• Anonym (Viola)

    Män, skulle ni kunna tänka er en ensamstående kvinna i 30-års åldern som bor hemma hos sina föräldrar?

    Undrar vad ni män tänker om att dejta/bli tillsammans med en kvinna som är i 35 + åldern, ensamstående med barn och bor hemma hos sina föräldrar när ni börjar träffas? 

  • Svar på tråden Män, skulle ni kunna tänka er en ensamstående kvinna i 30-års åldern som bor hemma hos sina föräldrar?
  • Freddie K

    För mig hade det inte varit så konstigt i alla fall. Tycker man om personen så. Det kan ju finnas flera skäl till varför hon bor hemma.


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Personligen)

    Näe, låter inte som någon för mig.

  • enfunderandeman

    Absolut, om hon inte hade barn dock.
    Och var fullt frisk och för övrigt. Jag menar igen psykisk ohälsa, diagnoser etc

    Men förutsatt att hon arbetar eller studerar. Betalar sin hyra och sköter allt som vilken vuxen som helst. I dessa tider, med ekonomi och annat kan jag förstå det ännu mer  Finns oftast skäl till varför. Kan vara att man hamnar i kläm och försöker få ordning på sitt liv.  
    För mig sitter det i personen. Jag blir liksom inte attraherad av hennes lägenhet på Östermalm eller att hon kör en dyr bil

    Tyvärr är väldigt många kära i det ytliga idag.

  • Arcnice

    Beror helt på varför hon bor hos sina föräldrar och m hon har barnen på heltid eller halvtid.

  • Anonym (H)

    Det är väl troligtvis ganska tillfälligt skulle vara min spontana tanke. 

  • Anonym (Ja, varför inte?)

    Ja, förutsatt som någon skrev innan.
    Att hon gör allt som som en vuxen ska göra 

    Om jag gillar henne, kommer jag inte döma henne. Jag tror liksom inte att det är en rolig situation till att börja med. Och jag njuter inte av andras jobbiga situationer.

  • Anonym (Ja, varför inte?)
    Anonym (H) skrev 2024-07-15 16:28:12 följande:

    Det är väl troligtvis ganska tillfälligt skulle vara min spontana tanke. 


     
    Många kanske tyvärr inte har något val. Även om dom skulle vilja flytta. Det är inte så lätt länge att få hyra en lägenhet. Dessutom är det stor brist på många ställen.Beroende på vad orsaken var. Kan jag förstå det. 
    Men absolut ingen som lever på sina föräldrar och snyltar. 

    Det konstiga är väl att TS, inte borde ha några problem att få hjälp från socialtjänsten. Då ensamstående kvinnor med barn. Är den lilla klick av människor som har rätt till det. Akut boende.
  • Anonym (50+)

    Jag tänker att det är en bra kvinna/mor.
    Kanske hon delar boende med barnets mormor så de kan hjälpa varandra, barnvakt, dela bil, umgås.

  • Anonym (En chica)
    Anonym (Ja, varför inte?) skrev 2024-07-15 16:36:04 följande:
     
    Många kanske tyvärr inte har något val. Även om dom skulle vilja flytta. Det är inte så lätt länge att få hyra en lägenhet. Dessutom är det stor brist på många ställen.Beroende på vad orsaken var. Kan jag förstå det. 
    Men absolut ingen som lever på sina föräldrar och snyltar. 

    Det konstiga är väl att TS, inte borde ha några problem att få hjälp från socialtjänsten. Då ensamstående kvinnor med barn. Är den lilla klick av människor som har rätt till det. Akut boende.
    Har de rätt till akut boende för att de har barn? Har för mig att det inte längre är så? Vissa bor väl på vandrarhem?
  • Tecum

    Att hon bor hos mamma är inget problem om hon för övrigt är vettig och självgående. Men med hemmavarande barn går hon bort.

  • enfunderandeman

    Till "En chica"

    Ja, jag tror att när det finns barn med I bilden så måste dom hitta något. Det har något med rättigheter att göra. 
    Vet inte det exakta på raka arm. Att barnen har fått rätt till det enligt lag. Någonting med trygghet.

    Sen är det möjligt att även det försämrats tyvärr.  Då nästan allt handlar om besparingar numera. 

    Så det som " ja, varför inte?" skrev. Ska stämma så vitt jag vet.

  • Anonym (hm)
    enfunderandeman skrev 2024-07-15 19:02:09 följande:

    Till "En chica"

    Ja, jag tror att när det finns barn med I bilden så måste dom hitta något. Det har något med rättigheter att göra. 
    Vet inte det exakta på raka arm. Att barnen har fått rätt till det enligt lag. Någonting med trygghet.

    Sen är det möjligt att även det försämrats tyvärr.  Då nästan allt handlar om besparingar numera. 

    Så det som " ja, varför inte?" skrev. Ska stämma så vitt jag vet.


    Tak över huvudet är det och inte en lägenhet. Det finns inte att bara ge ut, de kan "stå med" på hyreskontrakt för att garantera inkomst men att någon efter en separation eller annat behöver flytta till föräldrarna är inget lagbrott. Personen behöver själv skaffa lägenheten. Behöver inte tyda på att hon på något sätt behöver hjälp från soc att hon bor där heller.
  • Meenos

    jo, eventuellt. beror på personlighet och behöver känna någon form av attraktion men jo kanske

Svar på tråden Män, skulle ni kunna tänka er en ensamstående kvinna i 30-års åldern som bor hemma hos sina föräldrar?