• Anonym (Vivalavida)

    Jobba som psykolog

    Hej, jag har gått ett år av psykologprogrammet och tycker det är väldigt intressant men blir lite osäker ibland ifall det verkligen är något jag vill jobba med. Alla pratar om hur brett programmet är och att man kan göra mycket, men det känns ändå som att det enda man kommer kunna göra är att lyssna på människor om deras problem. Och det intresserar inte mig just nu. Är det någon där ute som pluggat eller vet någon som pluggat psykologprogrammet men jobbar med något annat än att vara den ?typiska psykologen?? 



    Behöver verkligen tips på hur jag ska tänka! Om jag ska fortsätta eller om jag ska välja någon annan bana? 

  • Svar på tråden Jobba som psykolog
  • Anonym (T)

    är du inte intresserad av att lyssna på problem så är det nog fel för dig att bli psykolog.
    Dock så lyssnar de ej bara utan man försöker hjälpa och hitta strategier för att folk ska må bättre 

  • Anonym (Tja…)

    Är du inte väldigt intresserad av andra människors inre så kan det nog iofs vara bra att byta inriktning på studierna redan nu. Men om du nu ändå ska lägga ett antal år till så kan du ju kanske jobba med neuropsykiatriska utredningar tex? 

Svar på tråden Jobba som psykolog