• Anonym (F)

Sex efter förlossning

Jag undrar hur ditt underliv påverkades av din förlossning? Vad blev annorlunda? Hur påverkades ditt sexliv? Blev det på sikt någon skillnad i ditt sexliv, eller var det en fas när saker inte var som vanligt? 

• Svar på tråden Sex efter förlossning
  • Anonym (Mi)

För mig var det som att inaktiva nerver vaknade till liv. Jag började känna mer och kunde nu få orgasm av enbart penetrerings sex något jag aldrig kunnat få innan.

• Anonym (Z)

Är slappare. I övrigt har inget ändrats.

• Anonym (Sanna)

Har inte märkt någon skillnad (har fött många barn), men då har jag aldrig spruckit eller blivit klippt, och har kunnat knipa på bra direkt efter jag fött. Kan tillägga att av mina fem barn är det bara en som stannat inne efter v. 37+, och två har fötts redan i v. 33+, så merparten har varit rätt små.

Det enda som påverkats är hur kreativa vi har varit tvugna att bli med tider och platser att ha sex 😁

• New  Dawn

Som signaturen MI skrivet, började jag njuta mer av inre stimulans mer. Inte så att jag kom endast av samlag, men det jag började njuta mer. 
    Precis i början kändes jag lite "stor", men det gick över fort. Kan inte minns exakt hur lång tid det tog, men det gick överraskande snabbt. Det var ju dessutom successivt. 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (F)

Oj! Det var mer positiva svar än vad jag hade räknat med. Hoppas det blir så för mig med, för snart är det dags. 

• XDX

Har inte märkt nån förändring hos min fru, lika tight som innan förlossningarna. Och sexet funkar fortfarande, vaginal orgasm varje gång. 

Största ändringen för oss är att vi måste se till att barnen inte hör oss eller kommer in i vårt sovrum mitt i. Det kan försämra sexet. 

• Anonym (Pappa)

Hej, 

min fru har fött två barn. Efter första barnet blev hon totalt ointresserad av sex under 6mån. Hade noll lust och enligt henne själv i efterhand så undrade hon hur fan folk fick till syskon. Hon trodde att hon aldrig mer skulle vilja ha sex. Detta var en jobbig period och höll på att knäcka vår relation. Jag kände  mig bortstött och ej önskvärd. Var beredd på det samma med nr 2 men då hade vi pratat en hel del efter nr1 så det kändes ok. Men då var det full fart i bingen efter typ 6 veckor. Inte alls samma som med första. Sexlivet har helt klart blivit bättre sedan vi blev föräldrar. Trots att småbarnsåren tar ut sin rätt. Nu är ungarna 18 och 20 och vi pippar som kaniner fortfarande. 

• Anonym (E)

Blivit slapp och känner ingenting 

• Anonym (H)

Har minst lika bra sex. Blir man verkligen slappare efter förlossning? 

Svar på tråden Sex efter förlossning