• tjej2000

    Flytta för jobb

    Hej, är en snart 21 årig tjej som inte vill vara kvar på arbetsplatsen jag är på nu, är anställd augusti ut.
    Är erbjuden jobb på gård tillsvidare 28 mil ifrån där jag bor. Jag har jobbat extra/timmar där innan och trivdes verkligen så bra men saknade min familj och vänner hemma och därför flyttade jag hem ogen och lämnade jobbet. 


    Nu är jag dock sugen på att åka tillbaka och jobba där men inget annat än jobbet drar mig dit, har inga vänner där omkring och ingen kille. 
    Kommer det blir för ensamt?.?
    jag behöver lite andra som flikar in med sina tankar kring detta. 

  • Svar på tråden Flytta för jobb
  • Anonym (-)

    Vad är det för jobb, arbetsuppgifter? Lön?

  • Anonym (Kör hårt)

    Jag har flyttat långt många gånger och man hittar nya vänner att umgås med! Man får bara vara lite framåt med de man möter. Har själv jobbat på mjölkgård och vet att det kan vara svårt att få ihop en vettig fritid om man jobbar många sena pass, men försök engagera dig i något fritidsintresse så får du snart kontakt med nytt folk. Finns även appar och så för att hitta folk att umgås med. Trivdes du på jobbet så är mycket vunnet redan där, men bli inte kvar med en skräplön allt för länge. Utbilda dig. Då får man också nya vänner. 🙂

Svar på tråden Flytta för jobb